Jag drömmer...

Jag har pratat med min läkare idag...

Och bad att får det där intyget att skicka till försäkringsbolaget.
Så att jag ska få ut dom däringa 1000 kronorna till mitt TILLFRISKNANDE.

Det satt LÅNGT inne hos Farbror Doktorn att vilja skriva ut det, kan jag säga.
Undrar om det är för att det är vård utanför "den vanliga vården" eller vad?
Han ifrågasatte VERKLIGEN varför och jag sa:
Men just nu finns det inget annat som har hjälpt mig sååååååååå...
Och en massa annat sa jag också.
Han lät sur.

Jag var under första delen av samtalet väldigt bestämd och målinriktad och tänkte:
Föööör faaaaan, du ska ju bara skriva ut ett INTYG!
Gör det NU!
Han bara ifrågasatte.

Så tänkte jag:
Nä, jag får plocka fram LIPSILLEN i mig.
Och LÅTSADES börja darra på rösten och bli ledsen.

"Nämen jag skriver ut intyget... "
... kom det då snabbt och lite snällare på rösten från doktorn.
Jaha, var det DET som fattades...
Jag var tvungen att låta bräcklig.
Herregud, men intyget skrev han ut iallafall.
Uppdaget utfört :)

Så har jag faktiskt suttit och DAGDRÖMT en del idag.

Om stickat, virkat och sådant jag vill göra när jag blivit frisk igen.
Jag har suttit och skapat mönster i huvudet, på papper, kollat grundmönster, skapat lite till och dagdrömt om mina FÖRHOPPNINGSVIS kommande kreationer.
Det ska bli lite mer VIRKADE och STICKADE kläder.

Jag ritade en klänning, virkad, svart glansigt garn, i spets, klockad.
Och den skulle kunna bli SÅ LÄCKER!
Ja...

Jag är SÅ sugen på nya kreationer så jag tror jag DÖR snart.
Jag lägger in bild imorgon på det imorgon.

Tyvärr har jag ett litet bakslag VÄRKMÄSSIGT idag, för jag har lite ont faktiskt.
Jag har mittemellanvärken och den har legat och pyrt hela dagen och dragit ner mitt humör lite.
Men det kanske är akupunktureffekten som håller på att gå u`r?
Jag står ut bara det inte är den VÄRSTA VÄRKEN.

Dagdrömmeriet har hjälpt till att distrahera mig från värken iallafall så dagen har gått fort ändå.
Nu ska jag se på Idol och det elaka programmet Cirkus Möller som jag bara älskar ;)
Sticka lugnt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0