Söndag.

Söndag och farsdag!

Jag har ingen far att fira, sonen ringde sin far och sa "Grattis på farsdag".
Vidare gick han in till sambon och sa:
"Grattis på Bonus-pappasdag! " till sambon :)
Vi ska fira lite med hämtmat ikväll.

Så till lite Kanin-nyheter.

Leo har fått en tunnel.
Vi har tittat på en i djuraffären, den kostade 169 kr...
Så hittade vi en katt-tunnel på ÖB för 59 kr.
Tunnel till kanin eller katt...
Dom såg likadana ut, så då sparde vi 110 kr!



Nyfiken kanin...
Oki, vad är nu detta för påhitt från min knäppa familj?



Hm, ska jag?



Ja, det tog inte många minuter så kröp Leo igenom tunneln för första gången.
När han väl gjort det en gång så var det en superkul...
...grej ;)


Igår så hade sonen grannsorken här.
Vi såg på "Natt på museét 2".
Och åt godis.
Jag somnade.
Dels av sockerkoma och dels av att filmen var så himla trist så det var inte klokt.

Det var ingen bra dag smärtmässigt igår.
Det är ingen bra dag smärtmässigt idag heller.
Jag härdar ut, men imorgon kommer jag förmodligen böla, för jag känner mig rejält deppig.
Detta kommer nog aldrig bli bra.
Faktiskt, tror jag inte det.

Det som DÄREMOT var kul var att jag och sonen satt och tittade på gamla skolkort på mig och mina små vänner.

Och på sonens pappa.
Och på sonen själv från dagistiden.
Och vad vi skrattade!!!!!!!!!
Herregud, vad vi skrattade.

HUR såg MAN UT i vissa perioder kan man ju undra?
Hade vi inga SPEGLAR hemma?
Hårstil, kläder, sminket, FY...
Ja, en HOTTIE var man inte ;)
Sonen sa först när han såg mig i 15 årsåldern att:

" Där börjar du bli snygg mamma..."

Ja, tur att man blev det NÅGON GÅNG iallafall ;)

Och han kunde ÄNTLIGEN konstatera att nästan INGEN blir snygg på sina skolkort.
Inte ens den som blev fotomodell i bekantskapskretsen ;)

Sonen har trott att det BARA är HAN som "varit misslyckad" på sin skolkort.
Nu fick han se att ALLA, inte ser kloka ut.
Skönt.




Så kanske ni undrar om det är prydnassaker som är resultat från barnarbete i Indien...

Nä, det är handikapp-terapi-tjofräs som jag har gjort.

Små skålar i gips, som jag sedan lackat fast "gräspapper" på.
Lite julpynt som inte tar alltför mycket på nacken.
Man kan bara göra lite i taget, för det ska torka massor emellan.
Kan man sätta ljus i sedan :)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0