Stortjuven.

Dagen har varit BRA :)

Jag har verkligen tagit det SUPERLUGNT.
Och inte överstigit den diffusa värken alls.
Det känns så skönt och det kändes som ett bra beslut att skippa skyltsöndagsfirandet på stan.
Att vara nästintill värkfri, smäller högre.

Jag har då istället ägnat mig åt TJUVERI och faktiskt snattat...

Till frukost imorse blev det kaffe och en lussebulle som jag fått av mamma.

Så när mamma försvunnit iväg med sin syster (Piff&Puff;), då var det EFTERMIDDAGSKAFFE-dags...
Så jag smet ner i hennes lägenhet och SNODDE FLER saffransbullar :)
Och tryckte i mig.
Hennes bullar tog slut.
Fräckt som fan, men GOTT!!!!!!!!!!!



Och ja...
Gömmer man inte sina bullar så får man skylla sig själv ;)

Så tittade jag mig omkring i hemmet här!
Hade ju bestämt mig för att INTE ADVENTSPYNTA eller ha julgran i år.
Pga av "nackläget".

Mamma har erbjudit sig att plocka ner allt från vinden och pynta, jag sa nej!
Sambon hade också tänkt att göra det och jag sa NEJ igen.
Vi skippar det och pyntar EXTRA nästa år istället.

Men så tittade jag mig omkring här idag, och tänkte:

Amen NÅGOT juligt måste jag ju ändå ha!
Så jag gick upp på vinden och plockade ner:

EN julstjärna och EN liten tomte.



10 st julgransdekorationer som jag hängde i ljuskronan i vardagsrummet :)



Åsso MORMORS "dekorationsboll", som måste hänga på SIN plats.

Hänger jag inte upp den, är jag orolig för DÅLIG JUL-KARMA.
Så det vågar man ju inte chansa på, även om det inte är den snyggaste dekorationen jag har ;)
Men den har hängt där VARJE jul sedan JAG var liten, så UPP MÅSTE den!



Och så fick det räcka med dekorering för i år.
( eller en adventsstake sattes på bordet i köket också)

Men det är som jag alltid brukar säga...
Vårat hem är RÖTT och lite JULIGT året om.
Det blir bra så här :)

Så fick jag OVÄNTAT besök av sonen.
Av orsaker jag inte tänker gå in på här ;)
Det blev lite allvarssamtal och sedan kokade vi choklad och myste med tända ljus i soffan.
Åt varma mackor.
En tur till ÖB där vi köpte mer ljus.
Och lite spel på det.
Så kom pappa och hämtade upp sonen.

Och så kommer min kära mamma hem.

Hon hade ju varit på julskyltning och hade köpt...
En påse SAFFRANSBULLAR till mig!
Ooops...
Bäst att erkänna mitt snatteri tidigare under dagen ;)
Då vart jag bara värd HALVA PÅSEN med bullar tyckte Moder Carina!
Jomen, det tyckte nog jag också.

Så från det ena till det andra...
Nu sitter jag och ser "Planet Earth" samtidigt som jag skriver detta.
Och hör David Attenborough som speaker i programmet.

Och jag bara får ett sådant där barndomsminne som dyker upp.

När jag var liten och låg på min jättenalle nere i källaren, och pappa och jag alltid såg på "Ett med naturen" med Arne Weise.
Och då var det alltid Arne eller David som var speaker i dom där naturprogrammen.
Och han håller liksom fortfarande på!!!!
Jag undrar hur gammal han är egentligen?
Han var ju jättegammal när man själv var typ 8, nu måste han vara URGAMMAL och han låter exakt likadan.
Spookie.

Nu ska jag änga mig åt tv och kanin.
Både han och jag behöver en puss.
Mest JAG gissar jag, Leo är sur för att jag dragit bort alla stolar för honom idag ;)
Sambon är och kollar fotboll med en polare.
Det var NÅGOT VIKTIGT tydligen, för det stod till och med uppskrivet i almanackan.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0