Surt säger jag om... lite smått och gott...

Surt sa räven om rönnbären.
Och SURT säger jag om whiplash :(
Plus lite annat smått och gott.

På många sätt är whiplashen skit.
ÄVEN om jag haft en FANTASTISK dag smärtmässigt.
Jag har tagit det lugnt nästan hela dagen efter hemkomsten från sjukgymnasten.
Och det har gett utdelning :)

Inge belastning, gjort minimalt och jag har varit relativt smärtfri.
Humöret på topp.

Så ringde "Frk Evel" som säljer mina sjalar på Bolaget.
Och undrade om jag ville vara med på DERAS julmarknad!

Amen JA, men NEJ!

Förra året fick jag ju erbjudandet och då vart jag lite FEG...
Vågade inte riktigt och skyllde på att jag var tvungen att jobba på mitt ordinarie jobb.
Vilket jag förmodligen kunnat fixat ledigt ifrån, men jag var som sagt lite feg.
Sa att jag hoppade erbjudandet då, men att hon GÄRNA fick fråga nästa år...
Som är i år.

Och jag kände mig tvungen att säga nej igen.

Pga av den här djäkla whiplashen.
Fan, skit och helvete!!!!
Jag som har morskat upp mig säljmässigt så bra, och haft bra FÖRSÄLJNINGS-TUR ända fram tills olyckan.

Inte kan jag stå själv och sälja, min nacke hade förmodligen inte fixat en timme ens.

Då hade jag behövt be någon annan att stå i ståndet.
Fast jag vågar ändå inte sälja även om jag har sjalar och dylikt som ligger, som gjordes i våras och somras.
Nä, jag vågar inte sälja och så kanske någon, typ myndigheter, tror att jag suttit och gjort det nu.
När jag är handikappad :(
Att jag sitter hemma och handarbetar och är låtsas-sjuk.

Jag förklarade läget för Frk Evel, med whiplash och hela baletten.
Var glad, smickrad och sa också att hon GÄRNA fick fråga mig NÄSTA år igen.
Hade ju varit superkul :(
Men, men...
I år gick det inte heller.

För fan.
Jag är så sur.

För att toppa det hela så tvättade jag ansiktet och gjorde mig iordning för kvällen.

La mina glasögon på toalettlocket.
Sätter mig på toalocket när jag skulle borsta tänderna, känner att något är under baken...
Jag hade satt mig på GLASÖGONEN!
Amen NEJ, igen.

Hade ändå tur i oturen att jag inte satte mig jättehårt, men dom blev snea.
Jag bände tillbaka,och TYCKER nog att jag fick till dom rätt ok ändå.
MEN...
Jag får nog gå förbi glasögonaffären på väg hem från akupunktören imorgon.

INTE en kostnad jag vill ha nu...
Att behöva köpa nya glasögon också.
När jag vill lägga varje krona jag har hos akupunktören, för att bli frisk :(
Man kan bli galen för mindre.

Nåja, Specsavers imorgon.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0