Sinnessjukt ont igen.

Igår blev det inget bloggande.

Jag hade SINNESSJUKT ont och ville bara dö när jag kom hem.
Dagen började med en vaccination av sonen.
Efter en del samtal kvällen innan, när sonen kom på att det skulle vaccineras, men inte hade tagit med sig papper hem om tid och dylikt...
Kom jag fram till att vi skulle gå samtidigt som min kära granne och hennes dotter, sonens kompis som står framför honom i alfabetet.

Better safe than sorry, för missade man tiden så blir man inte kallad igen.
Fröken ringde och meddelade på morgonen att tiden var 10.00.
Ok, då had jag tänkt rätt.

Vi gick dit, spruta togs och så fick vi sitta och vänta.
På stolar som INTE är bra för min nacke.
Trots kudde under rumpan "gick" den hårda träytan igenom och det började värka.

Efter det så gick vi till Coop och handlade, vidare till apoteket innan vi gick hem.
Sonen bar kassen.
Och hade det stannat vid det så hade nog nacken klarat sig...

Men sedan skulle det fixas lunch, jag hann vila en halvtimme och sedan skulle jag till den där KBT-terapeuten.

Och stolen där...
Var lika illa som hos sjukgymnasten :(
Om man då lägger till att jag suttit illa redan på morgonen och inte hunnit vila så mycket emellan så kan ni ju bara tänka er.
Fy fan!!!!!!!!
Jag höll på att avlida och kunde KNAPPT koncentrera mig på vad jag skulle prata om.
Jag var där en timme och det var ren tortyr för nacken.
Det gjorde så ont att jag började svettas av värken.

Plus att jag fick veta att jag hade TRE samtal att vänta mig med kbt-personen...

Jaha?
Sen då?
Psyk eller?
3 timmar terapi och sedan får jag klara mig själv då eller?

Jag orkade inte ens ifrågasätta, utan bara gick när timmen var över.

Så hade jag tänkt mig att gå upp en stund och VARA GLAD och komma med lite positiva nyheter till mina arbetskompisar som hade p-möte.
Men jag kom dit och kände mig som en nackad höna, zombie och stannade typ 10 minuter...
Och BARA GNÄLLDE.
Det positiva som ändå varit under några dagar hade FLUGIT sin kos.

Jag gick hem och tog en dusch.
På med pyjamasen och var tvungen att gå och lägga mig vid 17-tiden.
Sov 2 timmar, upp och höll mig vaken till 21, sen fick jag gå och lägga mig igen.

Vaknade idag och det BRÄNNER i nacken.
Jag ska verkligen, verkligen ta det lugnt idag.

Pratade med sonen igår också och förklarade läget.
Jag sa att imorgon (idag) måste jag bara få ta det superlugnt.
Annars kommer jag inte kunna häva den här värken.
Vill du leka med någon så får du gå hem till dom.

"Helt ok mamma, jag vill också bara ta det lugnt.
Jag har haft det så stressigt hos pappa förra veckan så jag vill också bara slappa nu.
Jag är trött...
Jag vill leka hemma."

Ja, men du behöver inte ta det lugnt för att jag måste ta det lugnt.
"Jag är också trött."
Ok.
Vi ska ha en lugn dag och jag hoppas att värken ger med sig.
Vet inte om jag ska chansa på en promenad, kanske senare isåfall.
Nu ska jag ta en dusch och BE om en bättre dag.
Sticka lugnt.

P.s.
Hantverkargrabben kom igår :)
Fixade golvet och idag var han här igen.
Skulle åka och hämta vårat kakel också :)
Heja Hantverkargrabben!
D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0