Hajk, ingen hit!

Jag hade GÖÖÖR-SVÅRT att somna igår.

Den där boken jag läser är GRYMT läskig och går inte att sluta läsa, för den är så spännade.
Andarna kryper närmare och jag kryper nästan ur mitt skinn.
Jag låg som en kålmask och vred mig när jag skulle sova och fick för mig både det ena och andra.

TILLSLUT somnade jag.
Och vaknade 01.46 av att telefonen ringde och ringde och ringde och ringde...
Jag flög upp ur sängen och tog telefonen i vardagsrummet.
Det var HAJK-sonen.

Vad har hänt undrade jag?
"Kan jag få Dennys mobilnummer?"
Va, nej han sover, vad har hänt?
"Nä, han sover inte, han är påväg ut för att hämta mig, jag har redan pratat med honom, jag vill hem!
Jag kan inte sova."
Skojar du?
"Nä."

Jag gick upp igen och såg att sambo och bil var borta.
Var är du?
"Sandviken!"
Sandviken, men va fan, det är ju 5½ mil, har han åkt iväg för att hämta dig klockan halv 2 och du är i Sandviken?
"Ja."

"Jag kan inte sova."

Jag kan ju säga så här...
Min sambo är ju MYCKET SNÄLLARE än vad jag är!
Mitt motto var:
För fan, sluta trixa och gå och lägg dig.
Sambon sticker iväg som en TRYGG KAPTEN i strid och hämtar hem en SÅRAD soldat.
Jag hade sagt:
Ligg och förblöd, skyll dig själv att du sprang på granaten ;)

Nä, inte riktigt, men hallå...

Först låg jag och var orolig för att det skulle vara halt på vägen och att dom skulle köra av och dö.
Sen kom jag och tänka på spöken också så då kunde jag definivt inte somna.
Sen somnade jag visst ändå och hörde inte när dom kom hem.

När jag idag frågade varför han ville hem så var förklaringen:

"Nämen alltså jag kände att jag kan bara inte SOVA I SOVSÄCK."
Och så hade han tydligen blivit kass i magen av att ha druckit eller ätit mjölkprodukter som inte var laktosfria...
Så då kan man ju inte FISA så mycket heller.
Alltså ville han hem.

Jaha...
Att sova i sovsäck och inte kunna fisa kan alltså STÄLLA TILL DET REJÄLT!
Så mötte vi släkt till sonen idag, och sonen berättade HAJK-STORYN.
Hon sa:
"Lika bra att erkänna direkt att du hade hemlängtan!"
Tack för den, tänkte jag ;)

Idag vaknade jag och nacken kändes helt ok :)

Fixade dusch utan problemo och gick till sjukgymnasten.
OCH ÖVERLEVDE hans STOL också.
Berättade om mina braiga dagar.

Förutom igår då, men han blev glad att det lossnat värkmässigt lite för mig.
Att jag kan vara värkfri när jag vilar och inte anstränger mig.
Inte ha värken konstant.
Det blir ett andningshål, som jag skrev igår.
Och jag var glad.
Vi pratade länge och så fick jag tid till KBT-terapeuten imorgon på eftermiddagen.

Jag blev glad att det äntligen fanns tid.
Någon att bolla "nästa" ångest som dykt upp nu.
Dvs att jag är rädd att det ska gå tillbaka igen, att jag ska göra något, belasta för mycket och att allt ska vara tillbaka på noll.
Men imorgon så skall jag dit och sedan en sväng och träffa mina arbetskamrater när jag ändå är på Korpen.

Så blev det en promenad hem.
Vilade nacken och armarna lite.

Väckte sonen och sambon vid 11.10.
Sambon hade städdag idag och jag hade lovat att försvinna med sonen till bibblan några timmar.
Så han fick städa ifred.
Innan vi hann stick så ringde en vän.
Och vi uppdaterade oss på varandra.
Och jag fick höra både ett och annat som fick mig att tänka:
Vilka ...FULT ORD... människor det finns...
Usch.

Hon ville träffas men jag kände att om jag och sonen skulle ut på vårat lilla äventyr så skulle jag förmodligen vara NACKAD när jag kom hem.
Det får bli en annan dag.
Jag hade rätt.

Jag och sonen promenerade ner till bibblan och han hämtade ut sin bok som vi beställt.
Sonen gjorde dessutom ett vuxensteg idag.
Han skaffade sig ett EGET LÅNEKORT!!!!!
STORT!
Och han är supermallig :)
Efter det gick vi till "Kaffe & Chokaldbutiken" och fikade.
Sonen beställde PRALINER och varm choklad.
Jag drack för första gången i mitt liv RÄTTVISEMÄRKT kaffe och macka.
Kaffet var inte SÅ GOTT, men jag överlevde ;)

Vi hade det jättemysigt, men min nacke började GE UPP för dagen.
Promenad hem, via Lekstugan, och nu blir det bara att ta det lugnt.
Så det är bra imorgon igen :)

Och hantverkarna...

Dom dök inte upp idag heller!
Mamma fick tokspel och ringde.
Då påstod golvföretaget att det hade varit en hantverkare här igår.
"NEJ, sa min kära mor, husägaren.

Vi var hemma igår, allihopen i huset och det har inte varit NÅGON här igår.
"Jaha, sa golvföretaget, men DET SA .... att han var!"
INGEN var här.
"Nähe, nä, då får jag prata med dom då´ra."
Det var klockan 10.00 och ingen hantverkare dök upp resten av dagen.
Jag skrev K-KSUGARE igår.
Idag skriver jag...
Jag kommer inte på något ord som är FULT NOG ;)

Nu ska jag vila mina armar och min nacke.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0