Over all...

Over all...

Det blev en bättre dag än jag förväntat mig :)
Jag gick en liten promenad i regnet på förmiddagen.
Filosoferade runt muren.
Värken lättade.

Kom hem och tittade på repriser på tv.
Som jag missat i veckan ;)
BIZZY WEEK med SÅ mycket tv, som ni alla vet.
Jag hinner inte riktigt med ALLA program.

Värk och rastlös vid 17-tiden.
Då gick jag faktiskt en liten promenad till och tittade på solnedgången på Klinten.
Luft i lungorna igen, vacker utsikt och humöret steg.
Värken lättade.

Upp och ner under dagen och nu har jag värk igen...
Men jag har haft andningshål och då är det HELT OK.
Faktiskt.

Så pratade jag med sonen.
Jag har pratat med honom nästan varje dag nu, eftersom vi knappt har setts.
Idag...
Efter att ha DISSAT ett HAJK-förslag när det var aktuellt att anmäla sig...
För typ längesedan.
Så meddelar sonen idag att han vill åka ändå.
Ok.
Typiskt.

Jag sa att det fick han och pappsen fixa imorgon i såfall.
OM det gick att ordna.
Jag har ju redan tackat nej, på sonens order, och vill inte ringa och trassla imorgon när HELA fritidspersonalen ska iväg med 100 ungar.
Plus kanske Joar också då.
Ja, JAG vill inte vara den som ringer och krånglar.

Han kommer på tisdag, OM han åker imorgon.

Så ringde min lilla Chif idag :)
Vi snickesnackade ditten och datten.
Jag tyckte att vi skulle ha party, hon och jag, så fort jag kan börja jobba igen.
Jag längtar till mitt jobb.
Till Chifen, min arbetskompisar, att vara "in the game" igen.

Så på min "När-jag-blir-frisk-list" står nu:

1. Ha en partydag med Chifen, min första arbetsdag.
2. Köpa den där underbara stickboken, när jag går hem.

Jag jobbar på nr 3 och nästföjande punkter.

Nu sitter jag och ser på filmen "Sex and the City".
Riktigt bra faktiskt.
Och jag vill köpa nya kläder.
Och åka på semester med mina bästa vänner :)
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Eva

Va skönt att du ändå har humöret uppe, fy fasen så jobbigt du har det...måtte det ge med sig snart.

Hoppas Joar kan följa med, men avfärd eller samling är senast 9.00 i morgon.

Jag har då ett lyxproblem..he he he...jag har lovat dottern melodifestivalsbiljetter och de släpps 9.00 så det blir snabba ryck...

kram eva

2009-10-18 @ 21:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0