3 veckors jubileum idag :)

Eller :(

Menar jag...
Jag och Whiplash firar, 3 veckor idag.
Klockan 14.00 var det raketer och champange.
Hurra för oss.

Dagen började med ILSKA här.
STÄD-ILSKA.
Badrummet är illa ute.
Inte bara sprickmässigt utan städmässigt också.
Jag har typ "hobbystädat" hela sommaren och tänkte grovstäda samma vecka jag blev sjukskriven!!!
Alltså, "planeringen" var lagd INNAN skadan uppenbarade sig.

Det som låg mer i planeringen, var även fönsterputsning...
Inte heller det har blivit gjort, som ni förstår.
En omöjlighet.

Och sambon ja...
Han gör så gott han kan, vad gäller "den vanliga" städningen.
Men det är tyvärr så...
It´s not Madde-städning och det gör mig...
Irriterad.
Galen att gå här hemma och se all skit.
Jag ser den, ingen annan säkert.
MEN...
Sambon sköter städet á la "Denny-standard" och jag får nöja mig med det.
Och det gör jag.
Han är ändå duktig.
Det är jag som är...
Mer städinriktad.

Men tillbaka till badrummet då.

Det luktar verkligen illa.
SKIT-ILLA.
Och duschen är smutsig.
Idag bara ruttnade jag.
Jag STÄDAR badrummet!!!!!!!
Jag hann skrubba lite i handfatet och göra rent, sen var det...
Kört.

Nacken började värka, och ut i armarna...
Jahapp.
Ingen städning av badrummet alltså.
Men handfatet blänker och luktar gott.
Jag gnisslar tänder SOM NI SÄKERT FÖRSTÅR!!!!!!!!

Jag är så van att sköta ALLT, att jag blir FULLKOMLIGT GALEN på det här!!!!!!!!!!!!
Jag kan inte göra mycket.
Ingenting.

Jag drog på min träningskläder och gick ut.
Annars hade jag förmodligen ställt mig på balkongen och skrikigt som en galning.

Det blev ingen nöjessam promenad idag.
Sur, förbannad på situationen och ont.
The F-word...

Så kom jag hem, tog en dusch och vart på lite bättre humör.
Satte på tv´n.
Började se ett av mina favorit program på dagarna nu som heter "Psykisk ohälsa".
Väldigt bra dokumentärer och lite utbildning faktiskt.
Det som visades idag var om en fransk man, med familj som hade begått självmord.

Jag kunde inte se klart programmet.
Det var så fruktansvärt sorgligt att se bilder på en familj som gjorde en sista resa jorden runt innan han valde att dö...
Varvat med samtal med barnen efter döden.
Och med hans vänner.
Jag grinade lika mycket som sonen när han pratade om sin pappa.
URSORGLIGT!!!!!!!

Istället åkte jag och min hemtjänstassisten iväg och handlade.
Dvs morsan.
Jag kan ju inte bära, så jag måste ha assistans.
:(

Jag passade på att storhandla för jag kan ju inte göra sådant själv heller längre.
Vilket jag alltid annars GÖR SJÄLV också.
Nu är jag beroende av skjuts och bärhjälp av sambo eller morsan.
Det är ju inte klokt!!!!!!!!!!!!
Ja, det är GNÄLLBLOGG idag.

Men jag kom ut och såg lite folk iallafall.
Väl hemma här så jag skulle laga en "hitte-på" fiskgryta till mig själv.
Jag kan bara säga så här:
Den rätten som jag komponerade ihop idag...

Var ta mig tusan det ÄCKLIGASTE jag ätit i HELA MITT LIV!!!!!!!!
Faktiskt.
Så äckligt så det var inte klokt.

Jag sitter här och försöker UNDVIKA att kräkas, helt seriöst.
Jag lyckades få ihop smaker tror jag som inte "GIFTE" sig med varandra.
Jag tror att KANSKE att jag hade lyckats bättre om jag hade kunnat ha i lite fiskbuljong och salt...

Men nu kan jag ju inte det så smaken var/är VEDERVÄRDIGT.
Inget jag kommer bjuda på om jag ska ha gäster.
Kanske om jag hatar dom och vill få dom att kräkas, men inte annars.

Ja, så läget är illamående just nu...
Men jag ska brygga lite kaffe, så kanske jag får lite annan smak i munnen.
Ser en rysare "1408", har sett den förut men kom inte håg så mycket.
Helt ok.
Hasta la Vista från...
Den invalida.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0