Av NÖRDBÖRD!

Sonen skulle iväg till skolan...
Och det fanns INGA SNYGGA BYXOR kvar att använda!!!!

Apselut inte ETT ENDA PAR som dög.
Alla som hängde i garderoben är av "NÖRDBÖRD".
Urtöntiga, och gick inte att ha på sig enligt sonen.

Inte idag OCKSÅ, tänkte jag.
Jag får fan en STROKE snart.

Det blev härdsmälta från både min och sonens sida.
Jag blev så FLY FÖRBANNAD på hans snobbattityd och sa till honom att "Så går det när man sabbar alla sina SNYGGEBYXOR och flinar åt det... "
Då har man bara NÖRDBYXORNA kvar!
Och då får man GÅ I NÖRDBYXORNA!

Det blev nästan som att gå med ändan bar, enligt sonen, och han ville inte gå till skolan.

( Nördbyxorna är för övrigt helt vanliga jeans )

Osis för dig, men OF YOU GO!!!
... sa jag...
Arg som faaaaan, koka-över-arg!
Och hjärtligt trött på det här KLÄDTJAFSET varje dag.

Tillslut kom han iväg med ett par byxor som var för små, men av RÄTT MODELL!
Jag DÖR...

Så hoppar vi tillbaka till igårkvälls.
Jag ringde min bästis som varit här på dagen, jag hade lite SKVALLER om en händelse på bibloteket jag var tvungen att delge henne.
Om en person vi har kännt till sedan vi var små ;)
SKVALLER alltså ;)

Iallafall.
Jag gnällde lite över sonen och det här med klädtjafset som varit i flera dagar nu.
Och berättade även vad han sagt om MIN klädsel och skor.
Ville ha lite STÖD.

Tji, fick jag...

"Jaha, säger hon...
Äpplet faller inte långt från trädet.
Han är sin MAMMA upp i da´n!!!!"

Äh, lägg av, SÅ HÄR har väl aldrig JAG hållit på...

Jag fick bara ett "PÖH" och hånskratt i telefonen.
"Kanske INTE LIKA mycket nu som förr, men HALLÅ.."

Ok, jag gillar kläder men KLÄDJOBBIG som ung har jag väl aldrig varit???
Nähepp.
Fick man inget stöd där alltså.
Kan vara en NACKDEL ibland, när man känt varandra i 34 år ;) ;) ;)

Och så spädde morsan på detta faktum.
Hon hade hört vårat bråk i morse.
"Herregud, han är så lik dig som liten när det gäller kläder SÅ DET ÄR INTE KLOKT!
Har du glömt det eller??? "

Tydligen...

Jag måtte ha förträngt det.
Har INTE ETT MINNE av att vara SÅ rabiat i min klädval eller klädstil som ung.
Men ok då.
Morsan och bästisen KANSKE har rätt.

Men då måste ju detta BETEENDE ligga i generna.
För jag har minsann inte hållit på så som GAMMAL, VUXEN, i NUVARANDE ÅLDER.
Eller jo, kanske jag har åsikter om sambons klädval ibland ja...

Nä , nu lägger jag NER denna SJÄLV-KLÄD-VAL analysen av mig och sonen.
Det blir nog tyvärr så att jag trasslar in mig i en massa annars ;)
Men det ÄR iallafall jobbigt att bråka med sonen om MODE och enligt honom vara HELT UTE!

Så till min bästis igen.
Och hennes KÄNNANDE av mig.
Suck ;)

Sonen...
Han har denna veckan bara velat ligga i dubbelsängen, leka med sina mjukisdjur och se på tv.

Rutinen har varit :
Kommit hem från skolan, av med alla kläder, mellis ihop, krypa ner under täcket och sett på tv + då som sagt lekt med mjukisdjur.

Och jag har frågat:
Men, ska du inte LEKA med någon?
"Nä, jag vill inte... "
Nähä, har det hänt något på skolan eller så?
"Nä, jag vill bara ta det lugnt...
Jag leker om Emma dyker upp annars får det vara."

Fast jag är ju rätt van att det ska lekas till höger och vänster, ringas, och ungar som kommer och går...
Men denna veckan vill han inte.

Så sa jag det till min bästis.
Fasen, jag undrar vad det är med honom, han vill bara vara för sig själv...
Lite MAMMA-oroligt sådär...

"Ja, MEN herregud, DU ÄR JU PRECIS LIKADAN!!!"

Ja...
Det kanske stämmer ja.
Det verkar behövas lite SJÄLVINSIKT för Frk Österholm, KANSKE ;)
Supersocial periodvis och EREMIT periodvis.
Mhm.
Ja, jag får väl låta honom hållas och hoppas att han får upp leklusten till helgen ;)

Så till mig dåra...
IDAG...
Har det varit en TOPPENDAG VÄRKMÄSSIGT!
( iallafall fram tills klockan 15 )

Jag hoppar först till ett framsteg igårkvälls.

Jag har försökt att ligga ner på soffan ibland.
På kvällen, när man blir trött.
Har INTE gått, kan jag tala om.
Efter typ 10 minuter har nacken blivit stel som F.A.N.
Och det har börjat värka.

Igår...

Blev jag så trött vid 21-tiden och la mig ner på soffan.
LÅG och såg på tv till klockan 23.00.
Två timmar.
Och hade INTE ont i nacken alls.
Jag var gråtfärdig av lycka när jag gick och la mig.

Vaknade i morse.

NÄSTAN HELT SMÄRTFRI!!!!

Helt SJUKT HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gick promenad till GUSTAVSVIK!!!!!!!!!!!!!!!
( På lördag blir det Snäck. )
Satte mig på stranden och njöt av solen och GRÄT en skvätt av lycka igen.
Gick hem och hade en SUPERDAG tills klockan 15.00 typ...

Jag hade tvätt på sträcket och det började spöregna.

Jag for ut för att "RÄDDA" min nästan torra tvätt.
DROG NER den från sträcket.
Morsan kom och bar in den.
Men jag DROG ner den.

SÅ DJÄVLA idiotiskt!!!!
Nu har det värkt sedan dess.
Ja.
Djävla tvätt.
Jag hoppas att jag är relativt värkfri imorgon igen.
Sticka lugnt.


















Kommentarer
Postat av: Jennie

S Kan inte annat än instämma i vad L å din ömma moder sagt om kläderna.. Kramen

2009-09-25 @ 12:17:07
Postat av: Bloggaren Herself

FÖRSTÅR INGENTING!!!

Vart är stödet för mig som blir utsatt för detta TRAUMA, typ varje dag????

;)

Kram

2009-09-25 @ 13:40:05
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0