Badrummet i halvlek...

Ja, här har det börjats bryta kakel och väggar.

Badrummet i halvlek är:
Vattenskada på hälften av golvet och upp i väggen!!!
Precis som vi misstänkt...
Vissa av oss ;) ska jag kanske tillägga.
Det har även gått ut i "innersta väggen" men där var skadan RÄTT liten.
Det är vått och luktar...
Illa.
Mögel, vet ej, men det luktar inte OK iallafall.

SUPRISE???
Nä, jag är inte så förvånad som ni kanske förstår...
TUR att jag STOD på mig!!!!
För annars hade detta inte slutat roligt.

Men hantverkarna verkar positiva så det ska nog gå bra :)

Så till igår.
Jag såg på tv, suprise not, igen ;)
Jag såg den nya svenska serien "Mannen under trappan".
Himmel vad LÄSKIG/spännade den var!!!!

Jag missade första avsnittet, för då såg jag den där FÖRFÄRLIGA Gotlandsdeckaren som var dubbad till svenska.
Men det var inga problem att se program två utan att ha sett 1.
( jag såg första programmet på Svt/Play idag)

Jag kan säga att när slutrepliken kom igår ( hela avsnittet var superspännade och späckat med en massa läskigt ) och pappan i familjen säger ( med desperation i rösten ) till sina barn :
"Men varför vill ni åka nu?
Är det för att du längtar till morfar Benjamin?"
Och sonen svarar :
"Nä, det är för att HAN vill vara ensam med dig... "

Då fick till och med jag SKRÄMSELPANIK i soffan.
Och säger högt för mig själv:
Åh nej, ÅK INTE!!!

Jag satt själv och tyckte det var lite i mesta laget av vad jag pallade med, rent PSYKOLOGISKT ;)

Så gick jag och la mig.
Fortsatte läsa boken som jag precis köpt.
"Hanteringen av odöda".
URK.
Det var rejält skrämmade.
Särskilt när man ligger själv, i andra änden av den mörka, mörka lägenheten och precis sett en rysare.
De döda väcks till liv och vill hem.
Jag bara läste och läste, så läbbig.

Jag somnade med taklampan tänd.
Vaknade vid 02.30 och undrade varför SOLEN sken.
Aha, jag somande med lampan på.
Gick upp och släckte och kom på...
Just det...
Det var DOM DÄR LIKEN ja...

Och så kände jag mig som FEM år och undrade när MONSTRET i garderoben skulle uppenbara sig!!!!
Eller LIKEN i garderoben.
Döingarna ;)
Kan inte LEVA utan skräck som ni märker.

Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Tove

Jag veeet, den där jävla boken är så bra! Att man kan bli rädd för att somna av en bok..

2009-09-21 @ 19:52:14
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0