Byggteknik anno 1939!



Vårat badrum imorse.
Smet in när gubbarna var på morgonfika.
Fick se detta...

Jag fick värsta chocken när jag gick in för att kolla vad som hände med utrivningen.
STOR, SVART fläck bakom den murade väggen!!!
Herregud, tänkte jag, det är KATASTROF!!!!!!!!!

VÄRSTA, värsta, värsta, värsta MÖGELSKADAN!
Vi är rökta.
Det är kört.
Nu får dom riva ur hela lägenheten och vi måste flytta...

Så gick jag in.
Luktade på väggen.
Luktade...
Tjära.

Ok...
Frågade gubbarna när dom kom tillbaka och DET VAR INTE MÖGEL!
Det är BYGGTEKNIK anno 1939.
Tjära.
Piju.
Ja, man kan ju få SKITSLAG för mindre ;)

Det är som jag skrev igår, golvet och träväggen bakom som är vattenskadad.

Så har jag varit hos läkaren idag...
Ja, vad ska jag skriva om det?
Hm.
Jo, när jag pratade med honom i fredags om min mage som pajat ur av all alvedon och Ipren så avslutade han det samtalet med att säga:
"Ja, men vi ses på tisdag klockan 10.15 så får vi prata mer då..."

Ok, tänkte jag, då tar vi "DET MESTA" då.
Och idag var jag beredd med min lilla lista i huvudet på allt som blivit bra...
Med sådant som jag INTE tycker gått framåt.
Lite andra frågor...

Och blir bemött med:
"Hej, ja, detta är ju bara ett RUTINMÖTE för du behöver ju BARA en förlägning av din sjukskrivning"

Eeh, jaha.
?
En supersnabb undersökning av min känsel i Vä arm.
Han fick höra TVÅ punkter som jag HANN dra, som förbättras.
Sedan pratade han på själv.

In på kontoret och han sjukskrev mig till den 18 oktober, TILLSVIDARE.
Så skulle vi "HÖRAS AV" då och se hur läget såg ut då.
Tack & Hej, NÄSTA!!!!!

OK...
Jag fick min sjukskrivning som jag BEHÖVDE.
Och han var ju trevlig ( fast rejält STRESSAD ).
Men alltså, nä, jag vet inte...
Han kanske inte kan göra så mycket mer i nuläget heller???
Mer än att sjukskriva mig och så får vi se framöver.
Men...
Det kändes som jag var ett stycke kött hos slaktaren, som fick SALMONELLA-STÄMPELN och ADJÖSS!

Jag ringde upp min sjukgymnast när jag kom hem.

Vilket vi kommit överrens om igår.
OCH...
Berättade om läkarbesöket.
Vi suckade och pustade typ båda två...
Över läkarens "SWISCHANDE" undersökning.
Och jag sa faktiskt till honom att jag var så tacksam att HAN faktiskt finns tillgänglig om jag behöver.
Och att han orkar lyssna på mitt DRAVEL och mina våndor varje gång jag kommer dit!!!!
Och PEPPAR mig.
Och mina små framsteg :)

Han kan ju inte utföra så mycket SJUKGYMNASTIK med mig, men han ger mig MENTAL SJUKGYMNASTIK.
Nog så viktigt, iallafall för mig.

Så sjukskriven till den 18 oktober.
Jippie, för jag kan APSELUT inte lämna alla bra TV-program jag fastnat i nu!
Det är mitt liv det serrni ;)
Sticka lugnt.




 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0