Creme Klump...

Smärtmässigt...
Lika illa som igår.
Så släpper jag det för idag, forfarande inget att göra åt.

Idag har jag varit ute och gått och burit SMÅSAKER här hemma...
För att...

Imorgon börjar det ROLIGA!
Förlåt, nu ljög jag.
Imorgon börjar DEN SPÄNNANDE BADRUMSRENOVERINGEN!!!!!!

Och med spännande så menar jag HUR DET SER ut i våra väggar bakom allt kakel.
Eller så blir det inte så spännande och badrumsrenoveringen går fort.
ELLER så blir det HÄRDSMÄLTA för det har ruttnat sönder totalt och blivit vattenskadat.

Ja, jag kan ju ELLRA mig i evigheter med en massa problem, men VI hoppas att det går FORT och inte är några skador alls.

Så har vi efter många "Om&men" hittat rätt dörr till vardagsrummet.
Det var inte lätt.
Gammalt hus, alla dörrar handgjorda och INGEN DÖRRÖPPNING i samma storlek.
Hantverk javisst, men djävligt jobbigt när det diffar på någon cm på alla dörrar hit och dit.
Och upphägningen ska vi inte tala om.
Två dörrar HADE samma mått men på upphägningen stämde inte måtten.
HJÄLP!!!!





Och vilken fin dörr va?
Stått i garaget i typ...
EN MILJON ÅR!!!!!
Gammal, möglig, randig, sprucken.

Men det är en dörr, och vi tejpar igen skiten så slipper vi få in allt damm i hela lägenheten.
Ja, alla som har renoverat vet ju hur :
Kul det INTE är!!!!

Och jag kan säga nu...
När ALL STÄDNING ligger efter här pga av min skada...
Känns det EXTRA JOBBIGT!

Jag ber till gud att detta går fort som fan!

Så skulle jag laga mat här.

Jag har lyckats förfina den där fiskgrytan jag totalmisslyckades med för några veckor sedan :)
Men idag...
Jag hade inge matlagningsgrädde hemma, gick till macken och valde mellan riktig grädde eller creme fraiche.
Tänkte att "creme f" är det ju lite mindre fett i så jag tar den.

Ett misstag visade det sig.
Det skar sig och blev bara små klumpar i hela grytan.
Fiskgryta Creme Klump.
Happ.
Dumt där, att jag bara tänkte på FETT-PROCENTEN som ändå inte var så stor skillnad på mellan grädden och ceme klump.

Ja, grytan smakar bra, men det ser ut som om någon har SPYTT i den.
Man äter ju med ögonen OCKSÅ heter det.
Jag BLUNDAR när jag äter denna.

Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Eva

Ni får gärna duscha här om det skulle behövas.

2009-09-21 @ 09:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0