DAME EDNA MIXAT MED MIMMI PIGG!

Idag så vill jag skriva mycket, men vi får se hur länge smärtan håller sig borta.

Jag skriver så fort jag kan ;)
Ja, idag har jag inte kunnat ta några värktabletter alls!!!!
Min mage har definitivt pajat ihop.
Diarré och magknip i flera dagar :(
Ursäkta att jag delar med mig, men så ser verkligheten ut.

Jag har alltså idag fått klara mig utan någonting.
Och det går SÅDÄR!!!!!
Men att ha värk i nacken OCH magvärk+diarré är inte kul...
Så vad är valet?
Ja, gissa tre gånger.

MEN...
Jag biter ihop som så många dagar tillbaka jag kan komma på nu :)
Pust.
Jag har klarat mig igenom promenad till Norra Kyrkogården och tillbaka iallafall och lite till här hemma.
Fast just nu STRÅLAR smärta ut i vä arm.
Jag hoppas på att det slutar när jag vilat mig efter att ha skrivit det här!

Varför skriva överhuvudtaget tänker säkert ni...
Jag BEHÖVER det.
Jag behöver BITCHA av mig på ett eller annat sätt.
Hade mina axlar, armar och händer funkat bättre hade jag kunnat skriva en bok nu.

Så till igår...
Vi börjar med sonen.
Och den där JACKAN jag köpte till honom på rea.
SOM HAN HAR velat ha i ett halvår eller något sådant.
Med BETONINGEN på "VELAT HA".

Jag bara hade på känn att jackan skulle vara "OLD NEWS" och...
Jag fick rätt!!!!!!!!
Tyvärr.

Jag och sambon hade vägarna förbi Exet och jag tog med mig jackan för provning.
Sonen sa en massa som jag inte orkar referera till nu...
För att sammafatta hela dialogen så skriver jag :
NEJ!
Den ville han inte ha.
Nop.
Apselut inte!

Och jag kände bara:
SUCK, så typiskt, jag VISSTE det, din bortskämda lilla.....
Ja.
Ni förstår säkert.

Det blev EN LÅNG diskusion på det.
Och ifrågasättande varför denna inte dög nu.
Nä, det som "är inne nu" är den typen av jacka han hade visat mig när vi var i Nässjö och shoppade.

Och för er som inte var med där...
Kan jag berätta att det var en jacka som såg ut EXAKT som den John Travolta har i Grease när han spelar Danny Zuko.
Alltså 50-tals stuk/ raggarstuk/ bikerjacka.

Ja, så då vet jag det!

Min son HÄNGER MED, och nu är 50-tal inne.
Jag känner mig EXTREMT TVEKSAM till det men...
Vad vet jag...
Jag som är så djävla OMODERN så man smäller av!



50-tal på mig...
Njae.
Jag ser ju ut som Dame Edna mixat med Mimmi Pigg.
Nä, jag skippar nog det och låter UNGDOMARNA hålla på med MODET ;)

Hur kläd-dramat med sonen löste sig???
Ja, jag tog med mig jackan hem igen.
Och tänker nog INTE lämna tillbaka den, som sonens pappa tyckte att jag skulle göra.
( För att han ju inte ville ha den... )

Jag är LITE mer av den sorten att:
"Vi är inte gjorda av PENGAR så du får faktiskt STÅ UT med att använda en jacka som var NYHET på Hennes i januari!"
SÅ omodern är den inte.
Den är inte FÖRR-FÖRR-FÖRRA årets jacka.
Det är VÅRENS jacka.
Som du ville ha då.
DEN DUGER!
Vi får se på måndag hur detta motas av sonen.

PUST igen!

Så till våran 5-ÅRSDAG som AVFIRADES igår med champange och fyrverkeri!

Nä, nu ljög jag...
Det gjorde den inte.
Vi...
...stannade hemma.

Sambon ringde 20 minuter innan han var hemma och frågade:
"Vad gör vi?"

Ja...
Vi hade bestämt att vi skulle köpa pastasallad och åka till Brissund och äta där.
Vid en strandbod i solen.
MEN...
Igår eller kanske förrgår kom ju hösten hit :(
Klar och hög, kylig luft.
:(
Så...
Klockan 16.30 igår, var det för kallt.

Vi drog igenom alla restauranger vi bara kunde komma på...
Men vi BARA ORKADE INTE piffa till oss och gå ut!
Och hur länge skulle jag dessutom orka sitta???
Innan stora VÄRKEN skulle sätta in?

Sambon hämtade upp mig, vi åkte till Ica Maxi, köpte våra respektive sallader...



Tände ljus i köket...



Tog ett PUSSKORT...
Fem år, Hurra, Klick.



Åt.
Skålade i vatten och mjölk.
Och kände oss VÄLDIGT NÖJDA med det :)

In till soffan och såg Idol och filmen "The Boat that rocked".
Så blev våran 5-årsdag!
Vi bestämde att på LÖRDAG så klär vi oss lite snyggt och går en promenad och äter en halvsen
lunch istället.
För vi bara ORKADE inte igår!

När vi sedan skulle gå och lägga oss igår så kom vi in på "den där tävlingen" igen.
Eller PIKANDET av det vi säger till varandra ;)...
Och sambon...
Han fick mig att skratta så jag fick tårar i ögonen.

Vi kom in på våran STARKA kärlek.
Och diskusionen handlar om HUR STOR betydelse våran ringar faktiskt har för oss.
( Ingen av oss har ju friat eller accepterat ett frieri eller förlovning tidigare i våra liv)

Att det som håller ihop oss BLAND ANNAT, är våra ringar.
Den stora betydelsen som ringarna har för oss.
Utan ringen ringen på fingret känner man sig så ENSAM, NAKEN och TOM.
Då vet vi liksom att SÅ kommer set att bli utan den andre.

Ensamt, naket och tomt!!!!!!!!!

TRODDE JAG ja...

För då säger sambon:
"Fast...
När man INTE har den på sig så känns det SÅ LÄTT!!!!!!!! "

Och det bara SLANK UR honom SÅ SNABBT dessutom!

Jag bröt ihop av skratt...

MEN...
Så i efterhand, började jag tänka.
Hm...
Hur jag EGENTLIGEN ska TOLKA hans UTTALANDE vetifan...
Jag som trodde att "vi var på samma sida" känslomässigt.
Vi HÅLLER IHOP, trots allt!!!
Vi fixar ALLT tillsammans!
TILLSAMMANS är vi starka!

Men han tycker tydligen nuförtiden att RINGEN är en börda.
Inte ett KITT som håller ihop oss utan en BÖRDA.
Den känns TUNG på hans finger, MENTALT.
Då blir ju JAG en börda för honom.
Och våran kärlek????

Handen blir LÄTT utan ringen.
Va fan.

Nä, nu skojar jag bara...
Så att ingen blir orolig här.
Jag FUNDERAR inte ett dugg över hans "Ring-groda".
Jag känner mig FULLKOMLIGT säker på att han bara skojade och inte menade vad han sa...
Eller???
Jodå.
Eller???

;)

Sticka lugnt.











Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha ni har iaf en dag som ni kan fira. Vi har varit ihop i mer än tretton år, har inga ringar som binder oss samman;) och inte firar vi någon dag heller för vi vet inte riktigt när det blev vi eller så är vi inte så romantiska som ni är.



Skönt att se att du börjar bli bättre även om det tar tid.

2009-09-18 @ 17:51:17
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, ni är allt ena riktiga DINOSAUREIER i förhållandeväg, 13 år, WOW!!!

Grattis säger jag bara, känner ingen i vår ålder som har hållit ihop så länge.

DET är väl romantiskt om något!!!!

KRAM

2009-09-18 @ 22:52:05
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0