Pungen har ramlat ner...

Ja, det är inte SAMBONS PUNG som ramlat ner, den hänger där den ska...
Nä, det är kaninens pung som ramlat ner.

För en gångsskull ska jag nu lämna mig egen "Jämmerdal" och gå över i Leo´s.

För nu är han nämligen mogen för att bli...
En pung mindre!!!!!!!!!!

Till barnens stora FASA här i helgen, så upptäckte sonen att kaninen hade "NÅGOT ROSA" som hängde mellan bakbenen!
Fasan bestod i att han nu visste att MAMMA-SUPERKNIPSAREN nu kommer ta stackars Leo och knipsa av hela paketet.

Sonen och hans kompis har ju en önskan om att starta den där "Canina-Resort", kaninfarmen.
Vilket jag och grannfrun inte har ett dugg lust med.
Så jag har iallafall bestämt mig för att kastrera vår kanin.

Man vet ju inte om ungarna skulle få för sig att ta Leo i transportburen och kvista över till kaninbrudarna några hus bort...
Och så står grannfrun där med en hoper ungar en vacker dag.
Jag tror nog att om ANDAN faller på och dom har har tråkigt någon dag, och MAN inte har koll...
Så kanske...

Och det blev världens liv här i söndags när sonen och hans kompis upptäckte att Leo var KÖNSMOGEN...
( som är ett annat fint ord dom lärt sig )
NU SKULLE DET PARAS, för nya små Leosar och Bellisar...

Skulle inte tro det, sa MAMMA-GLÄDJEDÖDAREN!!!!
Det är NU jag ska ringa veterinären och åka iväg och knipsa av den nedramlade pungen.
Det är ju DETTA jag har väntat på.

NEEEEEEEEJ, skrek ungarna i förskräckelse, vi vill ha kaninbarn!!!!!!!!!!
FNYS, sa jag.

Så fort jag känner mig lite bättre och inte har så ont, så ringer jag veterinären.
Stackars Leo, pungen har ramlat ner, och han vill ut och fröjdas.
Men kommer bli så snopen när han inte får njuta av det så himla länge.

Fast jag tänker så här:
Tänk vad skönt när den är BORTA IGEN...
Då slipper han ha något som dinglar mellan benen, och ÄR I VÄGEN...
Det blir så mycket lättare att skutta runt igen då...

Tillåt mig citera ett gammalt ex :
"Min dingeling, min dingeling, det är så skönt när den dinglar omkring... "
Passa på och njut, säger jag.
Snipp, snapp, snut...
Så var detta inlägg slut ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0