Sjukskriven 2 veckor till...

Ja, nu sitter jag här igen och jag har ont...

Men eftersom jag ändå har djävligt ont så är det ju skitsaksamma!!!
Galen, galen, galen här...
Ok, jag ska samla ihop mig nu.
Jag skriver ändå.

Mycket har hänt idag fastän jag inte lämnat lägenheten ;)
Läkaren ringde.
Sjukskrivningen blev förlängd i två veckor och sedan skulle vi höras av igen.
Och se hur jag och Whiplashen mår då.
Suck för hundra-miljonte gången.

Men jag har en SKITBRA läkare som verkligen bryr sig.
Han hade svaren på min senaste röntgen också.

Det som var bra enligt läkaren är, att jag har inga skador på...
Ja, nu kom jag fan inte ens ihåg vad han sa.
Men min provokationsröngten visade inget iallafall och det är jättebra.
Säger både han och sjukgymnasten.
Fino.
Mjukdelsskada och nervskada ÄN SÅ LÄNGE.
Ok.
Och som läkaren sa:
"Nerver är långsinta...
Det tar LÅNG TID att läka."

Jo, tack...
Det har jag ju MÄRKT liksom ;)
Jag berättade framsteg och att jag slutat med den starka medicinen.
Det var ok, sa han.
Bara jag stod ut så...
Vissa dagar, APSELUT.
Vissa dagar, DÖDA mig.
Ja, ni vet ju, ni som läser ;)

Skit i det nu.
Just NU är det dock åt TJOTAHEJTI i värkväg.

Sonen ville att vi skulle baka här idag när han kom hem.
Lite eftermiddagsmys.
Vi enades om äppelkakemuffins och han gjorde det mesta.
MEN...
Mjöl och sockerburkarna lyfte jag i och ur skåpet...
Så lyfte jag i och ur plåten i ugnen och PANG, så är det "Stora Söndagsvärken" som pulserar på här.
BIG NO-NO.

Jag tror inte det är sant, men så är det.

Ja, dumt av mig, för jag ska inte anstränga mig men...
Vi mysbakade ju liksom.
Skit.

Men det riktigt stora som har hänt här, gäller vårat badrum.

Vi har haft Försäkringsbolagsman här idag.
Jag har ju skrivit om vårat badrum som är lite i ett KATASTROFLÄGE, och jag kan bara säga så här...
Jag stod som en FÅGELHOLK när Försäkringsmannen hade gjort sin bedömning, och kände:

Det är inte sant, VILKEN DJÄVLA FLAX VI HAR!!!!

Jag skulle kunna skriva SPALTMETER om hans bedömning.
Och KOMPETENTA arbete ;)
Mmmm, jaaa.
MEN...
Vi bor i en liten stad, och jag har ingen aning om vem som läser min blogg.
Jag vågar liksom inte skriva för mycket.
(Så ni som vill veta något om badrummet får ringa eller komma över ;) så berättar jag gärna personligen för er.)

Vi börjar iallafall renoveringen redan i slutet på nästa vecka.
Vi behöver bara betala SJÄLVRISKEN som är 3000 eller 5000 kronor!
Det är ju bara inte klokt att vi har sådan tur.
FAST...
Nu kommer vi behöva STÄNGA AV lägenheten så vi inte behöver bo i ett BYGGINFERNO.
Ombyggnad SUGER som alla vet, men om vi inte gör något nu så...
Kan vi ju inte bo kvar.

OCH...
Vi får det i princip gratis.
Fy fan vad skönt.
Försäkringen täcker rubbet :)

NU pallar jag inte skriva mer.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0