Skön dag :)

Vad gäller värken idag, tänker jag inte ens gå in på det...
Det är som det är :(

Vaknade i morse med huvudvärk efter allt gråtande igår och sa till sambon att idag vill jag bara bort hemifrån.
Jag vill göra något "FAMILJÄRT" utanför hemmet.
Vi bestämde ihop med sonen att vi skulle gå och äta glass i hamnen, och sedan bort till Almedalen och njuta av sol och värme.
Mata ankorna :)

Så kom sonens kompis och lekte.
Fick jag höra att hennes mor hade samma planer så då knatade jag bort dit...
Och frågade om vi skulle sammanstråla.
Ju fler desto roligare och så har barnen varandra, så behöver det inte bli tråkigt när man själv bara vill sitta och slappa en stund ;)

Grannfrun var "på", så efter lunch promenerade vi iväg allihopen.
Och hade det supernajs!!!!!
Jag kände att humöret steg av trevligt sällskap och att komma ut från huset!
Och ungarna skötte sig NÄSTAN själva ;)
Lite bannor och förmaningar för vi har ju typ inte "dom lugnaste kidsen i kvarteret".

Och ALLT du gör, ska jag göra...
Fast bättre ;)
Är våra barns LEDORD här i livet.
Vi har verkligen haft "GRANNHELG" denna helgen, umgåtts både fredag och söndag!
Mycket trevligt och som sagt, humöret steg efter min rejäla DIPP igår.

Så till sonen.
Igårkvälls...
Jag fick ett erkännande att han betett sig dumt igår, mot sin vän.
Det blir liksom bitterljuvt på något sätt.
Jag har rätt och han erkänner det men...
Jag tycker det är tråkigt när han beter sig så.

Men han lovade att han verkligen ska bättra sig.

Och han använde ett ord som jag inte förstod...
Man hänger ju liksom inte med ALLS snart.
" Mamma du hade rätt idag, jag känner mig lite KEFF för det som vi gjorde mot E... "

KEFF????
Och vad betyder det, sa jag?
Sambon, killen med koll sa:
Det betyder att han känner sig DUM.
Typ DUMSTRUT...
Ok.
Ja, nä det var ett NYTT ungdomsord som jag inte kände till ;)

Men å andra sidan, jag är ju helt isolerad nuförtiden och ser bara på såpor á la "Sjunde Himlen" på dagarna så vad vet jag ;)
Lär man sig inte mycket där, förutom URTÖNTIG, gammeldags, amerikansk, kristen moral!







Kommentarer
Postat av: Jennie

Keff är ett riktigt gammalt hederligt ord som fanns redan på den tiden när jag befann mig i hufvudstaden. Så det är nog snarare så att sonen är väääldigt långt efter sin tid.:) POK

2009-09-28 @ 09:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0