Sommaren bara fortsätter :)

Och sommaren bara fortsätter...

Jag har njutit i fulla drag idag, av solen och värmen.

Tyvärr har det varit en hemsk dag smärtmässigt.
Jag fattar inte detta, hur det kan bli så här.
Jag tog det ju superlugnt igår och fixade dagen utan värktabletter.

Idag har jag haft värk hela dagen, sedan jag steg upp i morse.
Molande värk, utan att ha gjort ett smack.
Ja...
Detta är bra konstigt.

Men jag och sambon hade ju bestämt "mysig, halvsen lunch" idag, istället för i torsdags när vi hade vår 5-årsdag.
Vi har haft vädret med oss och vi promenerade genom stan och hamnade på...
"Bageriet" ;)
INTE på mitt initiativ dock.
Men att sitta där i smeten på Torget och glutta på allt och alla...
Är nice!
Så det gjorde vi.
Och blev sittandes där LÄNGE, och jag har soleld i fejset.
Det svider :)

Det gick bra att sitta men å andra sidan så har jag ju haft värk sedan jag steg upp, så det gjorde varken från eller till att sitta där.
Och det fanns tjocka kuddar att sitta på.
Värken kunde jävlas bäst den ville, vi njöt av varandras sällskap, solen och latten vi tog efter maten.

Så blev det promenad hem och vi gick lite i affärerna på Adelsgatan.
Och jag köpte en bok.
Kan inte sitta och läsa, men ligga och läsa och jag har varit SÅ sugen på författaren Jonas Ajvide Lindqvist.
Eftersom jag dom senaste åren lagt ner läsandet och ägnat mig mer åt hantverksböcker och hantverk så får jag väl passa på att läsa lite nu.

John Ajvide skriver skräckisar.
Det är han som har skrivit "Låt den rätte komma in" som jag såg på film för inte så länge sedan.
Och som jag blev positivt förvånad över.
En svenk vampyrfilm som skrämde skiten ur en.
Händer ju inte ofta.

Så var John Ajvide L på radion och pratade om sin nya bok som precis kommit ut.
Jag blev SÅ intresserad.
Jag, en gammal Stephen King-fantast, "på den gamla goda tiden ;)" när han var som SKRÄCK-BÄST...
Carrie, Cujo, The Shining, Djurkyrkogården, Staden som försvann, Det.

Jag kände DIREKT, när jag hörde honom läsa ur en av sina böcker...
Och följade intervju att...
John Ajvide Lindqvist är nog någon som skulle skrämma skiten ur mig.
Med en massa DÖDA SJÄLAR som vill en massa saker ;)
Jag gick med resta armhår i strålande solsken, hon som intervjuade satt och jämrade sig.

Jag hoppade över första boken, "Låt den rätte komma in" och köpte "Hanteringen av odöda".
Jag ser framemot att börja läsa den ikväll.
HUVVA :)

Sambon ska på bio ikväll med våra kompisar och morsan.
Dom ska se "Flickan som lekte med elden".
Jag hade nog kunnat tänkt mig att se den MEN...
Jag kan inte sitta i en biofötålj i flera timmar just nu.
Tyvärr.
Jag stannar hemma och kollar på vanlig tv och kanske går en promenad.
Och läser rysare.

Mysig dag med sambon men ont, ont, ont.
Sticka lugnt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0