Vänner!

Vänner...
Bara kom och tänka på temat när jag såg morgon-tv i morse och hörde titeln på en bok...

"Den perfekte vännen."

Ja, tänkte jag då, tack och lov att man har vänner.

När jag har gått här hemma och VERKLIGEN mår skit har jag framförallt haft två vänner som hört av sig NÄSTAN varje dag.
Kollat läget, man får prata av sig, SKRATTA, tänka på annat en stund.
Det är GULD VÄRT ska ni veta.
GULD VÄRT!

Därmed inte att glömma ALLA NI andra som skickat små uppmuntrade sms, ringt någon gång, skickat mail, kommit på en snabbvisit eller bara skrivit någon liten rad på bloggen.

DET VÄRMER också och man känner sig glad och inte bortglömd.
Man känner sig MINDRE SJUK med vänner och folk som bryr sig :)
Och det RÄKNAS...
Det kommer stå på eran LISTA när ni står där vid "Den Himmelska Porten" hos Sankte Per och han skall bedöma om ni är välkomna in eller inte...

Då kommer det att stå :

"Denna person rekommenderas VARMT till att få komma in i Himmelen av Madde Österholm!
Sms:ade till Madde när hon hade fått whiplash!
Var uppmuntrande."

Typ...
Vill ni å andra sidan komma in på stället där det är LITE VARMARE än himmelen, så bangar jag inte för att rekommendera er där heller ;)

Nu ska jag till Mr Motomoto och ta med min POSITIVA lista och NEGATIVA lista.
Den negativa listan är tyvärr MYCKET längre än den positiva.
Men vem vet...
Det kanske ändrar sig snart.
Om någon månad eller så ;)

Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0