Bergsklättring...

Jag har lämnat DYPÖLEN och har börjat klättra uppåt igen...



Ja, det känns MYCKET bättre idag!
Jag har tagit mina tabletter på RÄTT TIDER och inatt har jag sovit bra och...

När jag vaknade idag var jag i stort sätt värkfri, men jag har känt och klämt på mig själv och jag tror att det är mina muskler i arm, nacke och rygg som "pajat".
Jag har punkter i ryggen, armarna och i muskelfästen som ömmar som satan.

Åtgärd:
Jag har ringt sjukgymnasten!!!!
Jag tror nog att jag måste börja träna upp min MANET-ARM!
Den och ryggen har ju inte fått någon träning på 8-9 månader.
Inte konstigt att dom strejkar med NOLL muskler och så kör jag igång som värsta idioten.

Ok, allt känns bättre idag alltså.
Men...
Jag kommer inte att gå och jobba mitt lilla pass på måndag FÖR SÄKERHETSSKULL.
Jag ska till läkaren på tisdag, och innan han känt och klämt så riskerar jag inget.
Jag ska även fortsätta ta det lugnt här hemma.
Jag har LOVAT mig själv det nu.
Ett sån´t här bakslag var INTE så djävla kul alls.
Den ångesten det skapar...
Är fruktansvärd och ältande.

Men...
Ältandet har iallafall släppt och jag är ganska GLAD igen.
Något SKÖR kanske ;D

Jag har varit ute och promenerat, 8 km, gick fort idag, solen skiner ju och jag tog Hällarna.

Och när jag kommer dit så var det en tjej som stod där med en pappersbunt.
Och en massa andra folk, promenerare "Like me" gissar jag, som fyllde i papper.
Tjejen med pappersbunten dök på mig när jag kom...
"Hade jag tid att svara på frågor som gäller området Södra Hällarna?"
Självklart, sa jag.

Och naturligtvis handlade det om "Hällarnas framtid", exploateringen där.

Som den ENSTÖRING jag är, som älskar ENSAMHETEN att gå runt där ifred...
Inte mycket folk, max en eller två personer varje gång jag går där...

Fyllde jag ju i allt som stod för att det ska vara EXAKT som det är nu!
Jepp, enstöringen Madde hade åsikter som stod för "Leave this place alone".

Och det tror jag DOM FLESTA som går där tycker.
Man går där för utsikten och ensamheten, tystnaden, dom som har hund kan släppa dom lösa och dom kan springa långt...

Ja, jag tycker att det ekologiska kaféet är kanon, som håller på och öppna vid Kungsladugården.
Men det ligger ju inte direkt i området, utan vid vägen.
Urmysigt att kunna sitta och fika där och sedan ströva runt lite i området efteråt.
Men ingen arena, inga husbyggen...
Ja, jag vet inte om det VEM det var som gjorde undersökningen, men jag hoppas det är NÅGON som vill påverka att inget ska byggas där.

Själv vill jag inte att det förstörs, men vad gör jag...?
Sitter på häcken och har åsikter!
Men Ok, nu har jag iallafall skrivit en PROTEST!
Alltid något för kampen mot kommunen ;D
Nu ska jag äta någon form av lunch.
Sticka lungt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0