Hurra, or not...

Dagen har gått från dåligt till sämre...

Jag satt här hemma och försökte "Inte göra någonting" för jag hade värk!
Det gick inte så bra, jag kunde inte koncentrera mig på dumburken.
Jag reste mig och gick runt, runt, runt, runt i lägenheten, och ute sken solen och termometern visade 18 grader.
Jaha...

Då undrade mamma om jag ville gå med henne och försöka hitta kläder till en fest hon ska på.
Kör till, då behöver jag ju bara använda benen och ögonen ;D
Vi drog iväg till Öster (andra gången för mig) och hamnade på Kapp Ahl.
Jag hittade genast en blus och en kofta till morsan.
Hon tyckte det var helt ok på galgen och jättesnyggt på HENNE :D
Kanon, då behövdes det ju bara en affär.

Och jag köpte ett par jeanstights, i samma modell som jag redan har ett par.
Som jag bor i.
Och nu var det 25% på byxor, så jag klippte till på ett par jeanstights till.
Det var DÅ nacken sa "Tack&Goodbajs" för idag.
Att prova ett par tajta tights och sedan ta på sig sina egna igen.
Det gick inge vidare faktiskt.

Det blev värk som STRÅLAR ut ända ut i öronen, ut i vänster arm.
Så att nu är jag tillbaka på stadiet:
Jag kan inte ens dra på mig byxor utan att få värk!
Hurra.
Or not.

På hemvägen så tog jag och morsan en sväng in på Kattloppisen, och i vanlig ordning fyndade jag...



En skål på fot för 35 kr.
Men idag gav det mig inte någon glädje, jag bara fyndade liksom, och mamma bar hem.
Hurra.
Or not.

Kom hem och nu har jag varit hemma och lidit.
Och funderat MYCKET på morgondagen.
Hur jag ska lägga upp dagen efter läkarbesöket.
Hur det slutar hos läkaren vet jag ju redan, det blir omedelbar sjukskrivning, det kommer jag inte ens fundera över.

Jag VET ju min läkares inställning till att jag skulle gå och jobba "redan" den här månaden.
Han tycke ju INTE det, men DET tyckte JAG, och det krävde F-kassan...
Det sista han sa till mig när jag gick ut med min sänkta sjukskrivning, glad i hågen, var:
"Och blir du nu dålig igen så hör du av dig så sjukskriver jag dig OMEDELBART!"
Jepp, sa jag, men DET blir inte aktuellt!
Nehepp...
Så fel jag hade och så rätt HAN hade då.

Jag måste ju ringa till F-kassa och chef.
Och jag funderar på vad DOM kommer ställa till med då.
Jag har mina misstankar, men dom håller jag inne med tills jag har FAKTA på bordet.
Och när jag har fakta, då kommer jag skriva om det.
Jag misstänker att det inte blir vackert!

Eller så målar jag FAN på VÄGGEN redan nu, men det är jag ju å andra sidan expert på ;D
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0