Bloden kokar...

Idag är jag ARG!
Arg så bloden kokar, för att citera nån Astrid Lindgren figur.
Emil eller Emils mamma...?
Kommer inte ihåg.

Ilskan är BEFOGAD, för den riktar sig till mitt jobb och löneutbetalningspappret som är OBEGRIPLIGT!
Och som jag misstänker ökar på en SKULD som jag har till mitt arbete.
Det är en lång historia kort:
Dom gjorde fel och betalade ut en lön till mig medans jag var sjukskriven, jag ville då betala tillbaka pengarna, men DET...
Klarade deras system inte av, så jag var tvungen att BEHÅLLA pengarna för att sedan portionera ut till mig själv vid varje lön.
Men...
Som det ser ut nu, på den nya löneutbetlaningen, så är jag SKYLDIG MER pengar än vad jag fått från början.
Skulden verkar öka på!
Men jag fattar NADA och vill ha svar.
Har ringt kontoret 2 ggr och ingen ringer tillbaka.
Jag exploderar snart.
Jag kommer ta dom pengarna som jag ska ha för den här månaden och resten SKA jag ta mig fan betala TILLBAKA så att jag FATTAR nästa löneutbetalning.
Jag skiter i om det blir krångligt för DOM.
Detta blir för krångligt för MIG, och det är inte JAG som gjort fel från början!
SKIT!

Vi har ingen olja, vi har följdaktligen inget varmvatten!
Kommer imorgon.
Det blir kalldusch efter utevistelsen som jag ägnar mig åt nu.
Solen lyser, jag solar och virkar.

OCH...
Så var jag tvungen att dammsuga hela lägenheten för det var så skitigt, dammigt och det har inte gjorts på ÅTTA DAGAR!
Ingen städning på ÅTTA DAGAR.
Jag exploderar för det med.
Jag tycker jag har en skitdag!
Punkt!!!!!
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0