Det närmar sig...

Oj vad det vräker ner ute, fortfarande...

Och OJ vad det närmar sig.
Den lavendellila sjalen lär bli klar imorgon!
Men alltid när jag ska avsluta något EGET, och det är första exemplaret man gör...
Så finns obeslutsamheten.
Vad blir bäst liksom...?
Jag kan inte bestämma mig för hur stor den ska bli.
Själv älskar jag ju dom stora, maffiga, men ändå tunna sjalarna och mycket FLUFF-FRANS.
Och det gör ju inte alla.
Men jag kan ju inte alltid gå på mig egen smak, även om jag gör det i mångt och mycket.
Hm...

Så nu kan jag inte riktigt bestämma mig för hur många varv till jag ska göra.
Eller om jag bara ska stoppa och fortsätta med kanten.
Och sen kommer nästa fråga:
Hur många fransar ska varje fransklase ha?
Ja, många VIKTIGA beslut som ska tas, för att jag ska bli nöjd!
Jag har lite svårt att göra något som jag inte är nöjd med, och som jag själv inte tycker blir perfekt.
Blir den för liten kommer jag INTE kunna se det som:
Ja, ja, jag säljer den säkert till nån som kanske är lite mindre.
Nä, jag ser det som:
Fan, den blev för liten, måste GENAST göra en ny!!!!!!!!!!
Tröttsamt, väldigt tröttsamt att vara sån

Annars har jag haft värk sen jag kom hem från mötet.
Men den har knappt känts för jag har varit så uppslukad av mitt virkande.
Det är så sjukt befriande.
Jag vet att imorgon vaknar jag värkfri och jag ska ut och motionera.
LÅNGT ska jag gå imorgon, oavsett väder.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0