En LYSANDE idé!

Jag vältrar mig fortfarande i gnäll&smärta och har kontaktat Gnällträsks bostadsförmedling...

Det ser rätt mörkt ut för att kunna flytta dit.
Det är en djävligt LÅÅÅÅÅNG väntelista, många som vill flytta dit tydligen.
Gnällträsk är poppis.
Men jag satte upp mig ändå, såsmåningom blir det väl en bostad ledig.
Kanske man skulle kunna hitta något privat...?

Moving on...

Idag kände jag DEFINITIVT att sonen ska få en mobil.
Jag har bestämt mig.
Här på kvällskvisten ville han gå iväg själv till Lännakiosken och köpa fotbollskort.
Egentligen cykla, men där fick han nobben.
Han fick ta med sig min mobil IFALL något skulle hända.

Så linkar han iväg och efter en 20 minuter ringer sonens PAPPA och säger att sonen har ringt honom...
Och han ville att pappa skulle ringa mig och säga att jag skulle ringa sonen!
Okej...?
Jag ringde upp sonen och han hade försökt ringa hemnumret men inte kommit fram, den var något fel på min mobil.
Slog du 0498 före hemnr, undrade jag...?
Nä, det hade han ju glömt såklart.
Men iallafall så hade han mött två klasskompisar och han undrade om han kunde få stanna och leka med dom en stund.
Ok, sa jag men max en halvtimme för sen blir det mörkt ute!
Bra, sa han och så la vi på.
35 minuter senare ringde han igen och sa att han glömt bort tiden, men att NU var han på väg hem!

Och jag tänkte:
Jag lägger ner mobiltelefons-motståndet!
Han får ha en mobil när han är ute och VIMSAR runt i stan och hos kompisar.
Då har man lite mera koll och kan nå honom!
Och efter en FADÄS som hände när han åkte till fastlandet, så känner jag ÄNNU MER att han ska ha en när han är ute och VIMSAR!

Men inte i skolan och bara när han lämnar huset.
Ingen mobil PERMANENT, men till låns.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0