Fikabesök och hår...

Klockan är redan fem , och jag har överlevt den här regniga dagen.
Jag har ju haft fullt upp!

Efter duschen förut hann jag sitta i soffan typ en kvart...
Sen kom lilla Sunshine på fikabesök med sin mor.
Vi drack kaffe, åt nybakt bröd med lite rabarbersylt.
Och så blev det en hel del ESKIMÅPUSSAR och luggningar i håret.
Jag är ju håröm, men det är bara att bita ihop och säga: "Aj-Aj"...
Funkar sådär
Men det får väl gå för...
 I love little Sunshine!
Och nu är som sagt klockan 17 och snart är dagen slut!
Jag har haft en mysig dag, pysslat, haft besök och inte klättrat på väggarna, SUPER.

Så raskt över till hårfärg.
Nu kommer först en jättebild här på mig.
Det här är jag för något år sedan, och DÅ...
Tyckte jag att jag var BLOND!
Jepp, jag tyckte faktiskt det, detta var min naturliga hårfärg då, min BLONDA naturliga hårfärg.
Ja...
Men så värst BLOND tycker jag NU då inte att jag var.
Råttfärgat-mörkblond snarare.
Inte den där BLONDA bruttan som jag en gång i tiden var.
Men JAG...
Tyckte att jag var blond, det var BLONDT hår när jag tittade mig i spegeln.
????
Jag måste ha blivit hårblind/hemmablind



Så tonade jag ju så MODIGT håret askblont, och vart väldigt nöjd med det...





Oj, oj, oj så blond jag blev.
Jag var nöjd, så försvann den färgen från marknaden, jag hann väl med två toningar och så nu på försommaren när jag skulle tona håret igen...
Då fick jag bara TA något som KANSKE skulle passa.
Och så blev det ju lite blondare än vad jag trodde, plus dom där röda inslagen som dök upp som slingor i håret.

Jag blev lite tveksam till det här BLONDARE-blonda.
Fast när jag såg bilderna på mitt hår NU, så är jag faktiskt HIMLA nöjd med färgen.
Den här färgen är min RÄTTA, UNGA, blonda färg.
Det är så här jag har TROTT att jag fortfarande sett ut.
Inte så dassigt blond som jag EGENTLIGEN var.





Jag, idag.
Ja, så nu känns färgen bra.
Och anledningen till att jag skriver om detta, det var att jag faktiskt fick beröm av min bästis förut.
Hon tyckte min hårfärg var jättefin och vackert BLOND.
Då blev jag glad och tycker faktiskt detsamma
Så slut på skrytet och bloggandet för nu.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0