Jobbe?

Jobbe?
Jomenvisst.
Jag har JOBBAT idag!!!!!!
Hurra!
Djäkligt fjuttiga timmar dock, MEN ÄNDÅ!
Vi fikade och åt pistagechoklad och PRATADE!
Det känns ju inte som man varit borta alls, och det kändes SÅ bra!
Imorgon blir det jobb igen :D
Fast det blir fjuttiga timmar igen, och jag slutar vid 19 på kvällen.
Fast det är bra ändå...
Nu ska jag skynda långsamt och värken från "Hål-krocken" är kvar.
Men jag fortsätter vila under hemmatid...
Så får vi väl se.
Nu ska jag jobba 25% augusti ut och hela september, sen hoppas jag på 50 och så vidare.

Idag...
Vaknade jag och NATURLIGTVIS sken solen som bara solen kan skina!
TYPISKT, tänkte jag, jag kan inte åka till stranden idag men...
Ut i trädgården klockan NOLL-NIO-TRETTI (09.30;) och så solade jag till klockan ett.
Eller jag läste ut min senaste bok och så satt jag och läste en mönsterbok efter det.
Och fick besök i boden, och EN sjal såld!
Kanon, jag håller min "sjalstrike" levande och säljer alltid NÅGOT varje månad.
Då har jag uppfyllt augustikvoten, men har jag tur kanske jag säljer något mer!
Någon medeltids-tjomme kanske trillar in...
Och jag fick FÄRG!
Jag är BRUN igen.
Det var på håret att bli FÖR likblek nu alltså

Så ringde jag min försäkringskassetant och pratade med henne!
Vi har ringt om varandra i 1½ veckas tid, och idag fick jag äntligen tag i henne.
Vi pratade om lite av varje, hur det varit sen vi pratades vid sist, och jag berättade också om HÅL-KROCKEN, men sa att jag inte drar så stora växlar på invaliditet ÄNNU...
Jag pinnar på ändå och följer mitt mål.
Hon sa:
"Men va i hela världen, du har verkligen OTUR!"
Skoja´ru, sa jag...
Men hon tyckte det mesta lät himla bra och sa avslutningsvis:
"Ta det nu lugnt med ALLT och akta dig för HÅL!"
Visst, sa jag, jag ska försöka att inte trilla ner i några fler hål nu, vare sig asfaltshål eller mentala-dropdownhål...

Så ringde jag faktiskt till VC och bad att få telefontid till läkaren jag var hos i måndags.
Nu har hon ju inte ringt tillbaka idag, men jag hoppas hon ringer imorgon.
Annars får jag väl ringa igen.
Jag vill nog att det ska finnas noterat hos VC också, IFALL ATT!

På hemvägen från jobbet försökte jag hitta nya flipflops till sonen.
Hans förra gick sönder och det är INTE gympaskosäsong ännu direkt.
Han har använt gympaskorna utan strumpor, och det...
Luktar inte TÅRTKALAS kan jag säga!
Så jag fick vackert köpa ett par nya.
Och så köpte jag en liten söt present till min kusin som fyller år imorgon.
Så kom jag hem, ingen hemma och sonen är med mormor och kusinerna på medeltidsmarknad igen.
Jag pustar ut...
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0