Mamma är inte redo...

På väg till jobbet snart

Annars så virkade jag FEM varv på sjalen, tills jag upptäckte att jag virkat FEL tre varv ner!
Hurra!!!
Eller inte.
Envisheten gör att jag repar upp skiten och inte bara klipper sönder till felet.
Och att repa upp ett småhårigt, trassligt mohairgarn kräver sin kvinna och tålamod.
Det har tagit evigheter och jag får klippa försiktigt, försiktigt i det luddiga garnet.
Det tar tid och jag har ett halvt varv kvar.
Jag får ta det sista när jag kommer hem sen.

Så fick vi posten här...
Sonen har fått KATALOG om SPRÅKRESOR!
Nä, dra me baklänges!!!
Språkresor för 10-åringar...
I don´t think so.
Här har ungen PRECIS fått tillåtelse att vara utanför den trygga trädgården, och så kommer katalog om språkresa.
Jesus.
Jag låser in honom i källaren med dubbla lås framöver!
Mamma känner sig inte redo för det ännu.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0