Min onda sida...

Igår, när jag var inne och go´nattpussade på sonen, låtsasbråkade vi lite...
Jag blev attackerad och ropar:
Aj, aj, försiktigt nu, det där är MIN ONDA ARM!!!!!
(Mest i förebyggande syfte, för det var ju inte direkt våldsamt)

Och sonen stannar upp...
Tittar på min med STIRRANDE, galen, fixerad blick och tar upp min onda arm försiktigt, vrider den sakta bakåt och säger:

"Och det här...(effektiv paus)
Är min ONDA SIDA!!!!"

Jag kände kalla kårar längs ryggraden och ville ringa prästen från Exorsisten.
Men så kom jag på att han dog väl...?
Max von Sydow kanske?
Dvärgtanten i Poltergeist?
Var det så här det skulle bli, det var jag som födde Rosmarys baby, eller kanske Damien.
Barnet som GUD GLÖMDE...
Eller så är han den där bortbytingen som jag misstänkte igår.
En äkta trollunge.



Nä, han är nog min EGEN lille trollunge och jag fick mig ett rejält skratt och tänkte:
Jisses, han är otrolig!
Snabb som en vessla i tanken och levererar skämt som en vuxen.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken härlig bild du illusterar dagens inlägg med.

Ingen kunde rita troll som John Bauer!



Kram Ingrid

2010-08-16 @ 12:56:59
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Håller med dig Ingrid, ingen kunde rita troll som han!

Ingen kunde fånga mystiken kring skog, troll och göra dom så verkliga. Han får en att tro på troll än idag när man står i en djup granskog.

Kramkram

2010-08-16 @ 14:41:51
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0