Ryggsäck och vax i håret...

Så var det första skoldagen för sonen.

Med ryggsäck, vax i håret (mkt viktigt) och MOBILTELEFONEN i ett fack längst fram, åkte han iväg.
Han ska gå hem själv och lovade att gå direkt hem efter skolan.
Annars kan JAG ju ringa...

"Mamma, jag måste ha en nyckel till dörren också."
Mamma: Mmmmmm, vi får fixa det jaaa.

Ryggsäck, vax i håret, mobiltelefon och egen nyckel...
Bye-bye sonen.
Nu ser man väl inte honom mer.

Själv vaknade jag idag och är fortfarande trött.
No doubt tack vare godiset igår, gissar jag.
Jag är inte värkfri men det flimmrar bara lite lätt, så jag är nöjd.
Solen skiner så jag vet inte om jag ska gå en liten promenad, eller om jag ska spara mig kanske.
För jag ska ändå gå fram & tillbaka till jobbet.
Fast det är ju inte så lång promenad egentligen, kanske jag tar en liten tur ändå, runt muren kanske.
Jag funderar en stund till, jag har ju tid på mig klockan är ju inte så mycket.

Igår fick jag en födelsedagspresent av sonen.
Och han har tänkt till...



Han vet ju att jag gillar TURKOS och rött.
Så han köpte en turkos ljuslykta, superfin, den fick direkt plats i vardagsrummet och tändes igårkvälls.

Så har jag fotat sjalen igen, som jag håller på med.





Den är bara halvklar, och jag får inte fram känslan eller den rätta färgen i bilderna nu heller men...
Jag tycker om den.
Jag återkommer såklart med nya bilder, förhoppningsvis på MODELL, när den är klar.
Nu...
Ringmuren runt, jag har bestämt mig!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0