Riktig Sol-Flopp!

Sicken FLOPP det blev idag.
En riktig SOL-FLOPP!

Jag vaknade tidigt idag och solen sken som satan!
Nybyggarkusinen hörde av sig via sms och sa att "Solbilen" till Fårö avgår 8.25!
Och jag tänkte...
Nämen va fasen, nu ska dom få en mysdag alldeles för sig själva!
Inte fan ska dom behöva ha släkten (jag) med sig idag också.
Det kändes som ett HELT RÄTT och osjälviskt beslut att låta dom åka iväg ifred.
Min kusse skickade tillbaka att det var inga problems att jag åkte med, hade dom velat vara själva så hade dom sagt ifrån.
Och jag skrev väl typ att nästa vecka kommer sonen och då blir det ju säkert "plåster-tid" med honom.
Hon skickade tillbaka:
Vi är i västerhejde nu...
Och jag...
Have a nice day, TYP!

Och så kände jag mig som sagt nöjd med det beslutet.
För solen sken, lite moln här och där, och jag gick ut och motionerade.

Kom hem...
Och min mamma ville inte åka på stranden!
Och jag ???? stod som ett frågetecken.
Que?
Nähä, men det vill jag nog VÄLDIGT gärna när solen skiner och det är varmt.
INTE FÖRE TOLV, sa hon och var sur som ättika.
Jag gick och postade brev, mera moln kom...
Vid tolv gav vi oss iväg.
Vart skulle vi åka?
MOLN överallt!!!!
Vi valde Björkishållet.
Och på väg ut i bilen satt min mor och diskuterade/enmanspratade om "en kär person" som brytit ihop här på morgonen.
Och det var inte LITE hätsk stämning i bilen från hennes sida...
Inte mot mig då, men mot DET hon var förbannad på.

Nacken började värka rejält.

Vi kom till Björkis och det var fullt på stranden.
Jag la mig vid poolen och det var stekhett.
Och det var FULLT med gapande och skrikiga ungar I POOLEN som dessuton jagade tafatt runt, runt, runt poolen.
Jag stod ut 20 minuter sen sa jag bara:
Kör mig hem, jag pallar inte!
Jag kan inte vara här, jag har så ont så jag blir tokig.
Vi drog in mot stan, och stannade vid "Smultronstället" vi blev visade av Nybyggarna igår.
STORA tjocka, svarta moln låg som ett stråk.

Mamma tyckte vi skulle åka till Brissund när vi kom till stan.

Vi kan ju ligga där, det är ju sol, moln, sol, moln och varmt ändå.
Vi kan bada och där är det ju inge folk och tyst, då kan du varva ner.
OK, kör på det då sa jag och vi kom fram klockan 14.00.
Vi fick 15 minuter sol sammanlagt...
Sen kom stora, tjocka svarta moln som la sig som ett BAND över Brissund.
Inte en millimeter att det rörde sig.
Vi gav upp, drog hemåt och klockan var 15.00!

SÅ VAR DEN DAGEN FÖRSTÖRD!
Och nu lyser solen igen, här i stan.
Om jag var SÅ AVKOPPLAD igår...
Så är jag inte det idag, plus att jag har nackvärk på det!
Jag känner mig nästintill GRINFÄRDIG och...
Jag hatar den här lägenheten!
Jag har suttit här, stilla nästan i ett år och jag TÅL inte vår lägenhet.
Och jag vill inte trampa runt i den här stan heller, jag TÅL inte turister eller folk.
Jag gör faktiskt inte det.
Det gör mig på så dåligt humör så jag blir TOKIG.

Jag ska flytta ut på landet.
Jag ska flytta till Lickers, punkt.

Så om jag ser i backspegeln så kunde jag väl egoistiskt känna:
Du skulle ha åkt med Nybyggarna!
Då hade du fått sol och avkoppling en hel dag.
För där har man två som inte ger sig förrens SOL och RÄTT STÄLLE är upphittat.

Men för deras skull då, återigen:
Dom behövde lite tid själva!!!

SKIT&pannkaka!
URVARMT och jag har suttit och bara jagat sol med morsan, som dessutom inte ville på stranden och var förbannad på...
Vissa personer!
Nä, jag får lägga den här BEDRÖVLIGA dagen bakom mig och ta nya tag.
Bara det nu inte blir regn imorgon för då får jag TOKSPADER.
Moln, visst, men då går jag på en LÅNGTUR, så får någon hämta upp mig när jag inte orkar gå längre.
För hemma och stan...
Nä, det pallar jag INTE!

Så frågade en vän om vi skulle äta middag ihop på stan ikväll...
Och jag sa nej till det med.
I värsta fall testar jag att cykla ut till Hällarna och tittar på solnedgången själv.
Jag känner mig folkilsk!
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0