Som en dålig film och La Famillia Corleone...

Vaknade idag och värken...
Ja, den maler på, det gör ont, ont och bränner!
Det var som min bästis sa när jag pratade med henne på väg till sjukgymnasten:
"Alltså det här är som en dålig film med din nacke..."
Ja, sa jag, det är någon som lyckats få till ett DJÄVLIGT DÅLIGT manus, känns det som!
Jag känner mig patetiskt dålig.

Kom till sjukgymnasten och drog hela "baderutten", allt det bra som varit sen sist, och igår.

Och varför skulle jag cykla ner i det där djävla hålet...
Klagosången var oändlig!
Men hon försökte vända mitt negativa tänk och sa att detta kanske håller i sig en vecka, kanske två, och under tiden ska du vara så försiktig och lugn som när jag varit jättedålig.
Då började jag grina och sa att jag hatade mitt hem, min djävla soffa och Fan&hansmormor!!!
Jag vill inte ta det lugnt.
Sen gjorde vi andningsövningar och avslappningsövningar
och så pratade vi lite mer och jag får väl försöka se framåt och hoppas det går över.
Har jag något val...?
Nä, inte direkt!

Skit i det nu, jag går vidare...
Det var ju lite släktkalas i söndags, och som vanligt hade vi INTE tråkigt!
Vi var bjudna till Syster-Yster i Åminne.
Det blev först lite välkomstmingel, grillarna tändes och sen körde TÄVLANDET igång DIREKT!
Och som vanligt så är  ALLA är ordentligt taggade när vi tävlar.
Det blev som sist på Björkis, "PET-I-METER" åsikter och en del PEKANDE



Det var FEMKAMP denna gången som stod på schemat och först ut var det att kasta boll i basketkorg.
Jag var på lag med Idolen och Moster Puff, här försöker hon få bollen i korgen...



Mellansyster och lillebror övervakar storasysters kast...





Mitt lag, HYTTANDE med näven från moster och sur min från Idolen.
Dom försökte sätta sig i respekt hos motståndarna, det gick väl inge vidare



Så var det nästa gren, man skulle kasta frisbee och försöka träffa hängmattan.
Man började där jag står och fotar, och sen få så få kast som möjligt ner till hängmattan.
Det gick väl rätt trögt för Nybyggarkusinen, hon kastade in i skogen och...
Det blev många kast tills frisbeen landade i hängmattan!
Efter frisbeen sparkade vi fotboll, inga kort på det, man skulle träffa MÅL helt enkelt!

Och efter fotbollen...
Då var det dags för DOM TUFFA grejerna.
Då var det dags för det som vi CORLEONES är BÄST på...
SKJUTANDET!!!!!!!!!!



Idolen var först ut, han fick instruktioner, för det var ett skjutvapen som han inte var van vid.
Han använder lite tyngre grejer i vanliga fall, typ KULSPRUTA å sån´t



Och så fick han provskjuta...



Och provskjuta...
Han provsköt rätt många gånger faktiskt, mest av alla.
Och fick kanske EN träff av 190 skott typ.
MEN som han så riktigt påpekade, det är lättare att skjuta med kulspruta.
Då behöver man inte vara så noga och får in fler träffar!
Så sant, så sant sa vi andra och höll fingararna korsade bakom ryggen

Tillslut fick Moster Puff nog, NU är det min tur, sa hon, och slet åt sig pistolen!



Piff-Puff-BOM, Moster är en RIKTIG happytrigger



Sambon tog fram ALLA Rosengårdstakter han hade i sin bakficka, och ändå träffade han INTE något mål.
Vi försökte ju då skjuta på alla springade GRANNAR i området, men det gick inge vidare.
Bara lättare skottskador på ben och armar...
Ingen död.



Kombatkusinen...
Han har ju GRYM ryggtavla och har tjänstgjort många år hos gerillan i Colombia!
Eller var det i Saddams armé?
Jag kommer inte ihåg.



Morsan var lite darrig på handen och fick skjutsupport av experten!
Jag sköt också, gick åt skogen, INGA BILDER på det tyvärr...
För här får man ju agera tävlande, FOTOGRAF och berättare på samma gång.
Jag hamnar SÄLLAN på kort liksom 
Å det är är ju inte så att man vill BE om att folk ska fota en när man utför saker heller.
Det blir så pinsamt...
"Hallå, kan du fota mig nu, kan du fota mig nu, som värsta...
Ja ni vet, han som var kär i sin egen spegelbild 

OCH...
Nu hoppas jag att ALLA som läser detta förstår att vi INTE är skjutgalna galningar!
Det är PÅ SKOJ, jag bara LJUGER och hittar på!
Vi fick skjuta luftpistol (tror jag att det var) på burkar och flaskor, och det var fullständigt harmlöst!

Innan jag går vidare i rapporteringen om festen, så måste jag ju nämna Nybyggar-Kusinen!
På ORDER av henne.
Jag missade tyvärr att fota hennes stora TRIUMF denna kväll.
Hon fick in en FULLTRÄFF på ETT SKOTT och sköt ner en burk och en flaska SAMTIDIGT!
Svårslagen bedrift.
Hon ville bara att jag skulle NÄMNA det här...
Gjort, jag hoppas du är NÖJD nu gullet...?

Femkampen blev sen nerkortad till en FYRKAMP, det var dags att ägna sig åt grillningen.
Till nästa år undrar jag dock hur vi ska toppa det här med skjuttävlingen...?
Kanske vi ska ha rodeo eller tjurfäktning?
Ja, vi får välan fundera på det.

Killarna spelade lite fotboll först förresten innan grillningen, eller tävlade om att hålla bollen i luften snarare.





Grillartajm...

Barnen...
Ja, dom valde annan matplats än bordet på verandan.
Dom åt korv med bröd, och då kunde man ju passa på och gunga samtidigt.



Eller ligga i hängmattan...
Nice!



Så lyckades vi få nästan all mat färdig samtidigt.



Ätbild...



Och ätbild...



Och YTTERLIGARE en ätbild.
Vi brukar fota i omgångar medans vi äter i vår släkt...
För vi GILLAR bilder på oss själva, när vi äter.



Efter maten var det dags för PRISUTDELNING till vinnarlaget i FYRKAMPEN, det var lag 1...?
TROR jag, som vann...
Dom vann TOBLERONE.
HURRA! (buuuuuuu)



Ja, ja, GUD va det ska SKRYTAS då...

Idolen såg LIKA missnöjd ut bakom kussen, som jag kände mig inombords.
Men jag höll god min och låtsasdes vara GLAD och givmild för deras skull.
Men dom vann ju ENBART på Nybyggar-kussens fullträff i skjuttävlingen.
Fast vinnarna var ändå sjyssta, vi fick alla hjälpa till och äta upp vinsten.
Jag åt MYCKET av deras vinst.
Hade jag vunnit, hade jag nog INTE delat med mig alls.
Jag hde lagt vinsten i bilen, och smockat i mig allt själv dagen efter 



Här har Idolen fått viktigt samtal från Norge, han har den allra senaste mobilen från NOKIA...
Snäckan!
Det är lite BRUSIGT ljud, så han är inte helt nöjd med mobilen dock.



Så fick vi kaffe, glass och godis och...
Så vart det dags för TÄVLING igen!
FRÅGESPORT, "Vad svenskar bör veta om Sverige".
Vi delade in oss i två halvor av bordet och TYVÄRR hamnade NORRMÄNNEN på vårat lag!
Så vi var två man kort, skulle man kunna säga...
SUCK!
För "Vad vet NORRMÄN om Sverige"?
Inte mycket...
(FÖRLÅT gullisar!!!)

Lika mycket "PET-I-METER-stämning" i denna tävling.
Sambon var värst!
Svaren skulle levereras EXAKT som det stod på kortet.
Vid ett tillfälle skulle svaret vara "Carl den 16:e Gustaf" och en av mina kusiner svarade "Knugen"!
Det blev då följdaktligen FEL i sambons tycke och smak.
Står det "C16G" då ska man svara DET, och inte "Knugen"!
Och han LÄSTE på korten som värsta BOKSTAVS-HITLER och bokstaverade tydligt...
På grötig skånska.

Vid ett tillfälle funderade vi på att Idolen skulle läsa frågorna på SVÅRTOLKAD, norsk diaklekt.
Men vi avstod...
Vi ville vara sjyssta, vi lät skåningen BRÖLA på, med några gäst-läs-inhopp av mig.
Sen blev det vilseledande information från vårat motståndarlag, då blev det RAMASKRI från oss igen, dom fulade sig MASSOR.
Jag svarade FEL på en fråga som var självklar, jag var bombsäker och supersnabb...
Men det var FEL!
Jag höll ju att få stroke av ilska, HUR kunde jag vara så snabb.
Ja, TÄVLAR MAN så TÄVLAR man...
Hårt mot hårt.
Vårat motståndarlag vann, ja men vi låg ju då under med två man också, som sagt var...



Sen blev det en massa snack, mys och lite uppträdanden av barnen i vanlig ordning.
Det började rätt oskyldigt från barnens sida och jag och Moster Puff lyckades slänga in ett uppträdande i FÅGELDANSEN mitt i alltihop.

Sen fick vi en HEMSKT överraskande STRIPPDANS från sonen!!!!!!!
Jesus...
"Chippendales nästa" och "Mamma upp i dagen" var några av dom tysta kommentarerna mellan skrattsalvorna.
JAG...
Avstod att fota och hade en SVAG rodnad på kinderna.
"Min son?
Nä, det måste vara en av grannens ungar..."



Så började det regna framemot natten och då bröt vi upp...
Men återigen...
Det var en väldigt trevlig och mysig kväll ihop med nära och kära, tack till värden och värdinnan och alla ni andra godingar!
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0