Fårö!

Hejhopp...
Sorry för igår, men jag var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trött när jag kom hem, så jag orkade bara inte blogga.
Äventyren avlöste nämligen varandra.
Igår vaknade jag iofs 07.15, men det var mest av RÄDDSLA för att missa BADBILEN till Fårö som skulle avgå tidigt på morgonen.
För den...
Ville jag apselut inte missa.

Klockan 09.00 var jag och sonen färdigpackade och blev upplockade av Nybyggarna på parkeringen vid Glas&Lås.
Färden var ställd mot Fårö och Norsta och vi hade världens tur, när vi kom till Fårösund så var det INGEN BILKÖ, vi kom med på färjan DIREKT och landade på Fårö i väldigt bra STRANDTID!
Kunde det bli en bättre dag?
Nä, den var magisk.
Vi handlade "mat" på Ica och det blev färska frallor, räkost på tub, kanelgifflar och dricka.
LYXIGT så det förslog...





Sonen hoppade i plurret först av alla naturligtvis!
Sen höll han igång i vågorna HELA DAGEN!!!!



Med några avbrott för fotboll med Idolen.



Sandgeggemoja blir man ju aldrig för gammal för...
Inte ens en 39-åring tycker det är tråkigt.





Denna strandkonst har dock inte vi gjort...



Inte denna heller, men vackert var det.

Det var inte mycket folk så jag både solade toppless, och badade toppless.
Och...
Jag till och med badade NAKEN!
Jepp!
Jag gick en långpromenad längs stranden och när jag rundat udden och det var helt FOLKTOMT...
Då hoppade jag ur bikini och solbrillor och skuttade ut i havet som gud skapade mig.
Helt otroligt.
Det var inte en käft i närheten, men när jag kom upp och skulle lufttorka...
Då dök det helt plötsligt upp TVÅ män från olika håll som parkerade sig med bara några meter från mig.
Den ena naken med en snopp som hängde ner till knäna och den andra på cykel som var på väg längre ut såg det ut som, men när han såg en naken moi, svängde in PRECIS brevid...
SUCK!!!!!!!!!!!!
Jag hoppade i bikinin och solbrillorna och hängde på en gammal FARBROR med BADBYXOR som passerade.
Jag hade gärna stannat längre i det lila ljuset ute på udden, men vågade inte riktigt.
Larvigt kanske, men eftersom jag gått dit själv och dom andra var några km bort, ville jag inte vara kvar.
Så jag hängde på gubben.

Vi hade nog alla en riktig slappardag med mental meditation och en dag att bevara i hjärtat när hösten kommer...
Och vi ville knappt åka hem.
Vi tog nog sista doppet vid halv 6, torkade långsamt, kollade våran solbränna och sen åkte vi vidare.
Det blev fika på "Sylvies Döttrar" och en kvällstur till Helgumannens, Diger och sen till färjan.

Och i bilen hem var det SÅ MYCKET TRAMSANDE så det var inte klokt!
Vi skrattade åt saker som egentligen inte var speciellt roliga, men vi var så trötta så tillslut kunde vi knappt säga ett ord...
Så gapskrattade vi.
Vi landade hemma vid 20.45 och var SÅ NÖJDA, så trötta och så hungriga.
Jag och sonen var utelåsta för jag hade glömt nyckel, men sambon kom hem och låste upp.
Sen...
Var det mat, dusch och sova.
Helt döda.
Och med tanke på att vi var på PARTY kvällen innan, så var vi nog mer än döda.
Idag vaknade jag sent, och vi åker till Lickers.
Ännu en underbar dag, luften står stilla och solen lyser.
Återkommer med repotage från festen i förrgår och en KIDNAPPNING av PIPPI!
Och ni som var med i PIPPI-diskussionen VET vad jag menar med det...
Och nu kan jag meddela, I´ve got PIPPI!
Mohaahahaha!!!! (elakt skratt ;)
Sticka lugnt.

P.s.
Idag är värken inte så närvarande, den finns, men är mer diffus...
FAST...
Jag vilar vidare.
D.s.






Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Oh, vad skönt det måste ha varit, att bada i havsvatten.

Du kanske hamnade på en strand för nudister. Det är mera vanligt nu än förr.Jag förstår inte varför vi är så rädda att visa oss nakna för utomstående.Vi ser ju aldrig dem igen,om vi gör det, så än sen...Jag har ännu inte kommit till någon badstrand, knappt ens till Maren, där jag skulle doppa tårna.

Idag för varmt för att gå ut.28+ i skuggan 34 + i solen, 38+ på min balkong.Fy ! Kram Mi

2010-08-14 @ 14:53:47
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Det låter verkligen som om du haft en perfekt dag på Fårö. Där är helt underbart!

2010-08-14 @ 22:32:41
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Mi!

Det ÄR en nudiststrand efter udden, men...

Varför behövde dom gömma sig i strandgräset och hoppa fram när jag stod och lufttorkade?

Jag hade väl inte sagt något, eller badat näck för den delen, om dom bara legat där och varit SYNLIGA från början...

Nä, det kändes som fluktare och olustigt

Stackars DIG säger jag jag bara om du inte kommit till någon strand!!!

Ja, bor man på en ö som är omgärdad av vatten, då är man ganska ofta I VATTNET på sommaren.

Jag har försökt att bo i stockholm, som ÄNDÅ har vatten runt omkring sig men...

Inget kan mäta sig med Gotland.

Jag flyttar aldrig :D

vi hade 28.5 grad klockan 17.30 idag, NU klockan 00.02 visar det 22 grader.

Tropisk värme alltså.

KRAM tebaks :D

2010-08-15 @ 00:02:57
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ingrid, det var magiskt. Kram

2010-08-15 @ 00:04:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0