Bad i Brissund.

Idag blev det lilla Brissund, dvs söder om fiskeläget.
Och ordet för dagen är TYSTNAD!









Det var vi och ett par med barn, som bodde i ett hus längre upp på grusvägen.
Det var så skönt och tyst och lugnt.
Det var UNDERBART, 23 grader i vattnet och kristallklart.
Och vad ser jag växa i strandgräset nästan precis vid vattnet?
En SOLROS!
Så djäkla otippat.
Att en solros kan växa i ren sand...





Idag var det bara mamma och jag som åkte på stranden.

Sonen TVÄRVÄGRADE att åka med och ville leka med en kompis.
Ja, men ni kan åka med båda två ju...
"Jag är TRÖTT på sol och bad nu!!!!", deklarerade han.
Han är INTE min son, tänkte jag då!
Han är en BORTBYTING!!!!
Trollen måste ha snott mitt riktiga barn när han låg i barnsängen, och lagt dit en OFRÄLSE.
Mitt barn skulle ALDRIG tröttna på sol och bad.
Aldrig.
Tvi vale, tänkte jag, detta var värre än att svära i kyrkan.
Den Larssonska släkten håller förmodligen med mig och dom under jord vrider sig i sina gravar!
Jag har då aldrig hört på maken, TRÖTT på SOL & BAD!!!
Tvi, tvi, tvi...

Vi var kvar på stranden till 17.45 och idag...
Ville jag verkligen inte åka hem.
Men när jag kom hem och såg vädret efter tisdag...
SOL, SOL, SOL...
Jag överlever.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0