Dra på trissor...

Så lider den här dagen mot sitt slut...

Den har varit bra trots att den varit ganska händelsefattig.
Jag har haft ganska mycket tanketid och känner att om man kunde vara LIKA INSIKTSFULL som jag varit idag...
Och förstått ALLT lika bra som idag...
Då vore det väl TOPPEN!

Nu funkar det ju tyvärr inte så.
Men man får ju vara glad dom dagarna man TROR man har nått insikt FÖR EVIGT.
Dom är få och dom håller ju aldrig i sig.
Suck, var det nödvändigt att bli vuxen kan jag undra ibland...?

Jag har börjat på en sjal, dra på trissor...

Känns bra, efter den där "ful-ponchon" som jag inte gillar.
Fast min kusin påstår att HON gillar den, och tycker den är fin.
Hm, ja, men inte jag, jag behöver göra något snyggt nu.
Jag behöver peppa mitt hantverks-självförtroende.
Det blir en cerise sjal av samma modell som jag nyss sålde...
Fast den var grön.
Nu behöver jag en ny, och valde cerise.
Jag har gjort den tråkiga "grunden" ikväll, så sen är det bara att köra i mån av ork och lite värk.

Så var jag i garnaffären och beställde hem TVÅ OLIKA turkosa garner, ett grått och två olika rosa, gammelrosa och puderrosa.
Jag är på G...
Fast på ett LUGNT virksätt .

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min nya bok, Hallonbåtsflyktingen.
Jag har börjat FÖRSTÅ charmen med boken och fnissar GOTT åt vissa beskrivningar.
Jag tycker den är lite corny, men mysigt corny.
Jag undrar hur mycket som är baserat på författaren själv till boken...?
Än så länge infriar den alla förväntningar.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0