Klädstreck eller klädsräck?



Fotade SÅKLART sjalen på klädlinan också imorse.

Och så var jag tvungen att skriva KLÄDLINAN här ovan, fast jag brukar säga KLÄDSTRECK!
Men plötsligt fick jag rättstavningsstopp i hjärnan och vet inte om det stavas KLÄDSTRÄCK eller KLÄDSTRECK...?
Orkar inte googla, och jag gissar att det stavas klädstreck för det SER mest rätt ut.
Jobbigt läge

Annars så är det SEGT här idag.
Kroppen känns inte hundra, och eftersom mamma är vrålförkyld, sambon har nyst och är halvsnuvig, så tror jag att jag också har en förkylning på gång.
Jag ska bara ta det SUPERLUGNT eftersom jag känner att kroppen behöver det.
Tänkte först ta alvedon och ge mig ut på promenad, men så ändrade jag mig.
Känns OSMART, vi ska ju bort ikväll och jag vill orka med det.

Jag tar en dag i MYSKLÄDER och softar för mig själv.

Istället för FULL FART, tog jag fram restgarnerna och la upp ett förslag på FÄRGSKALA till en restgarnssjal.
Kan bli lyckat, kan bli flopp.
Blir den lyckad tar jag den själv, blir det en flopp säljer jag den
Jag försöker gör lite mellanspel med "hemmagarn" eftersom jag beställt nya färger som jag väntar på ska komma...
Fast det tar ju en evighet.

Så till min lille/store son...
När jag kom in i hans rum imorse låg han i ett HAV av gosedjur och en levande kanin.
(som fortfarande DÖDSHÅRAR, dvs fäller)
Det är så himla schizofent att ena stunden är han den lite kaxiga, tuffa (fast snälla) 10-åringen, i nästa sekund är han en liten goskille som älskar gosedjur och fortfarande älskar att ha hela sängen full och han leker med dom.
Det får en att vilja pussa ihjäl honom, må han leka med sina gosedjur LÄNGE, länge framöver.

Och igår fick jag TOPPBETYG.
Han åt mellis efter skolan och rostade hembakt limpmacka.
"Mmmmm, mamma...
 Det här är HIMMELSK gott, du är bäst!"
Och så gjorde han tummenupp.
Wow, ja om den kräsna 10-åringen kommer med en sån kommentar, då ÄR det gott bröd
Fast det tycker ju den skrytiga UNDERTECKNAD också iofs.

Jag ska göra efterrätter till ikväll och det blir på begäran av sonen RABARBERPAJ och så ska jag göra godismuffins med Reisenkola och dumle.
Så kan man välja, paj eller SNASKMUFFINS.
Jag lägger ut recepten imorgon.
Det är "mitt jobb" för dagen och det känns rätt lagom med tanke på kroppens ovilja till något.
Nä, nu orkar jag inte skriva mer...
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Sånt där hjärnsläpp kan jag också få. Då klickar jag på min banner långt ner i högerlisten där det står "VIGGO-STAVA", en ovärderlig sida. Bara att skriva in ordet och få besked om ifall det är rätt.



Kram Ingrid



PS Klädstreck tyckte Viggo var helt ok DS

2010-08-27 @ 12:33:24
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

TACK, ja jag tyckte nog också att KLÄDSTRECK såg bättre ut.

Jag ska kolla på min dator om jag har något "VIGGO-STAVA", har faktiskt ingen koll ;D

Annars googlar jag om jag inte hittar saker/ord i minnet.

KRAM

2010-08-27 @ 16:08:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0