Anti...

Idag har jag haft en jobbig start på förmiddagen.

Jag har varit och storhandlat med mamma...
OCH MOSTER!
Det kan vara en djävla utmaning (som ni vet) att behöva och storhandla med BARA morsan.
Dubbla det med en till då, så förstår ni.
Ja, jag fick VÄRK redan i bilen på damerna.
Vi åkte till Willys och under hela shoppingen så var det två suckande tanter som BARA skulle handla TVÅ saker var och FRÖS för det var så kallt i affären.
Ja, jag frös också, men jag köper INTE två saker när jag behöver 25.
Påfrestande var ordet för den aktiviteten!

Nu har jag landat i soffan.

Det har precis börjat regna lite.
Jag skulle vilja gå ut och måla, men min ateljée är belamrad med byggmaterial.
Vår trapp är ju inte färdig, så allt är inställt där.
Jag kan inte skapa i kaos, det ger noll inspiration.
Jag kan inte skapa inne, för sambon är hemma och jag vill vara själv när jag målar.
Ateljéen var nystädad och fin, mamma hjälpte ju mig i början på sommaren.
Nu har den stått belamrad i veckor och måste städas IGEN när allt bråte är borta.
Det är skitigt.
Och DÅ är det väl förmodligen inte länge kvar som jag kan vara där pga av kylan.
Jag hade velat gå ut och skapa, men det går som sagt inte.

Usch, jag känner att mitt HUMÖR är i botten av det här skitvädret och vissa andra saker.
Anti som fan.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0