Måtte lukta pyton...

Hemma och sitter och väntar på min favoritserie, Kvalster!
Och under tiden hinner jag naturligtvis blogga.
Vilken dag det blev!
Efter regnet på morgonen knäppte jag dom här bilderna, och jag vet inte om det syns...



Men regnbågen kom fram och det var DUBBLA regnbågar!
En övre och en undre.
Coolt!



Jag gav mig iväg ut, men det blev bara runt muren.
Det blev så mycket hemmafix här så jag ville inte anstränga för mycket mig innan jobbet.
Och när jag gav mig iväg blev jag mer än paff, det var ju jättevarmt.
Jag hade laddat med fleecetröja och vindjacka.
Det slutade med att jag gick i bara linnet, det var ju smällhett.
Väl hemma åkte...



BIKININ på och jag satt och fikade och solade i trädgården!
Übernice, sommaren kom tillbaka, och när mamma och jag kollade temperaturen i bersån...
Visade den TJUGONIO GRADER!
På den något svalare balkongen, skuggsidan, visade den 22.
Godkänd sommartemperatur 
Och gissa om jag brände upp mig i fejset!
Jag trodde faktiskt inte att solen skulle ta så värst mycket nu, plus att jag satte mig rätt sent ute i bersån.
Men jag ser ut som en röd tomat just nu och det svider rejält.
Inte SÅ kul, men kroppen blev brun, synd bara att jag inte tänkte på att skydda ansiktet.



Så har jag fotat den nya sjalen som jag ska ha själv.
Men TYVÄRR så blir ju aldrig dom där färgerna som dom är på riktigt.
Det är i ytterst få ljus man får till det.
Det är mycket mjukare färg i verkligheten och jag har precis lagt till camelfärg/mörk sand, det blir kanon och jag längtar verkligen tills den blir klar.
Det ser blått ut på bilden men det är ljus lavendellila och mörk lavendellila.

Så blev det jobb i några timmar och det är så...
KUL att komma till jobbet.
Tyvärr när jag skulle gå hem så började det precis regna och jag var dygnsur bara när jag kommit till Reno.
Jag fick TYVÄRR ringa efter skjuts, men jag blev helt genomfrusen på bara några 100 meter.
Det regnade igenom jackan på nolltid.
Det vände snabbt, kan man ju lugnt säga.

En helt annan observation är annars att jag märkt att MÅNGA har plockat fram STÖVLAR redan.

Höst & Vinterstövlar!!!?
Hur klarar folk av det?
Höstmode i alla ära, men inte tar jag på mig tjocka stövlar tidigt på hösten i sommartemperatur.
Jag som knappt fixar gympaskorna vid träningspass, är verkligen INTE beredd på vanliga gympaskor eller heltäckande skor överhuvudtaget.
Jag vägrar kategoriskt och håller fortfarande kvar vid flipflopsen.
Och på marknaden igår, i stekande sol...
Då tappade jag faktiskt räkningen på folk med HÖSTSTÖVLAR!!!!
Jag kände rent spontant att deras fötter måste ju FLYTA BORT i deras stövlar.
Så äckligt.
Det måtte lukta pyton om deras fötter.
Det kanske ser lite KNÄPPT UT med flipflops också, men jag pallar bara inte, inte ens gympaskor.
Nä, jag har alltid, varje år så djäkla svårt med den där övergången från sommarskor till höstskor.
Men jag börjar inte i förtid med vinterskor iallafall, jag håller fast vid mina flipflops ett tag till.
Trägen vinner!
Eller blir sjuk och får ont i halsen av DUMHET!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0