Onyttig mat sent = sjuk!

Igår blev det inget bloggande för jag var helt slut!

Antar att jag hållit igång alldeles för mycket och förkylningen i kroppen gör sitt.
Inte för att jag ens är i närheten av att vara så förkyld som morsan och sambon är, men det känns rejält i kroppen.
Igår lämande vi regnet i stan och styrde kosan mot SLITEMARKNAD.
Och hur besvikna blev inte vi?
Jättebesvikna.

Solen sken, men hälften av alla stånd, som förmodligen var fyllda på lördagen, gapade tomma!
Det var inte mycket att hänga i julgranen till marknad.
Jag fyndade iallafall 3 virknålar för 20 spänn i ett handarbetsstånd och det var ju bra.
Men resten var inge vidare.
Efter att snabbt ha betat av marknaden så stod vi i valet och kvalet om vi skulle äta i Slite eller inte.
Vi var hungriga.

Jag tyckte på sluttampen att vi skulle stanna kvar i Slite för solen sken och runt omkring var det svarta moln.
Men det blev så att vi drog mot Valleviken för att kolla krogen där.
Vi kom dit, det var mulet, kallt och det var öppet.
Men...
Ingen av maträtterna låg under 190 spänn!
Förutom dagens som var LAMM med potatissallad, den låg på 145.
DET var för dyrt och lamm gillar inte jag, och att få sonen att äta det kan man tyvärr glömma.
Det blev MEGA-PINSAMT för det var jag som sa NEJ till att stanna, inför ägare och servitris!
ALLA i familjen tyckte som jag, men inget sa något när vi stod vid bardisken och fick höra mat och priser.
Ägaren undrade då VAD jag ville ha, om inget dög på menyn?
Och jag ville bara sjunka igenom jorden.
Sambon räddade det hela med att säga:
"Nä, men då går vi då!!!"
Och så gjorde vi det.
Sa HEJ DÅ och kände oss jättedumma.

Man har ju inte lust att säga:
TYVÄRR, ni är svindyra, vi har inte råd!!!

Vidare åkte vi till stenugns bageriet i Rute.
Det var öppet men hade bara SMÅ mackor till...
SVINDYRT PRIS!!!
Och nu började vi bli skithungriga!
Vi bestämde:
MOT STAN, äta på Joda!

Vi brände in till stada och kom till Joda...
Djävligt hungriga nu...
STÄNGT!
Då var jag svimmingsfärdig och vi bestämde snabbt att det fick bli mat på Sunes.
Vi kom dit, åt djävligt onyttigt och sen gick jag in i KOMA.
Jag blev så trött så det var inte klokt!
Onyttig mat SENT = sjuk.

Jag kom hem här med värk i hela kroppen, somnade som en stock framför tv´n, vaknade efter några timmar, såg en film somnade sen BUMS igen.
Och jag är fortfarande TRÖTT.
IDAG blir det KLOK MAT och ordentligt med motion!
Jag har plockat ihop hemmet här på morgonen och nu ska jag ut och röra på mig en stund.
Sen ska jag gå och jobba.
Så det var väl ingen höjdardag igår, FAST vi hade det mysigt på marknadsdelen iallafall.
Men när alla började bli hungriga efter floppen med Valleviken, DÅ...
Var det gnälligt.
Nu ut i solen och MOT Vibble.
Återkommer ikväll.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Madde! Kan du skicka ett mail till mig med din mailadress? Det är ett par saker jag skulle vilja fråga dig om. Det är privat så jag vill inte ta det här.

Tack på förhand-Lotta

2010-08-30 @ 10:55:21
Postat av: Ingrid

Det är tråkigt att turisterna ska mjölkas på så mycket pengar, för det drabbar ju oss bofasta också.



När jag jobbade i stan hade vi vinterpriser på ett antal restauranger. Vi fick deras visitkort som vi vick lämna fram när vi skulle betala, vi kunde ju inte stå där och öppet säga att vi skulle ha lägre priser än andra.



Marknad ska man gå på i Klintehamn givetvis!!



Kram Ingrid

2010-08-30 @ 12:20:43
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

GIVETVIS ska man på Klintemarknad också! :D

Och Kräklingbo och ibland Hemse...

Ja, Valleviken var oskapligt dyrt, dom kan knappast överleva om dom BARA kör dyra maträtter.

Man kan ju ha både och...

Så det passar alla plånböcker.

Kramar Madde

2010-08-30 @ 21:27:19
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0