Brunare än Åsa...

Åh, vilken HÄRLIG dag det blev tillslut!!!!

Jag vaknade imorse vid 07.30 och ville bara DÖ!
Jag hörde regnet smattra utanför fönstret och sa högt för mig själv:
NÄ, dra åt helvete regndjävel!
Inte en dag till inomhus för då blir jag TOKIG!

Jag fikade, såg morgon-tv, åt ostkaka med krusbärssylt till frulle och sen...
Tog jag på mig träningskläder, regnkappa och gick Gustavsvik TUR OCH RETUR!
Och jag gjorde det faktiskt med ett gott humör ändå.
Trots att regnet pissade ner från himlen över mig, så trampade jag hurtigt på.
Tjohej.
Och så tänkte jag:
Ja, om det nu inte spricker upp och blir sol så har jag iallafall fått lite luft.

Och när jag på hemvägen kom till ringmuren...
Då slutade det regna.
När jag kommit hem förslog jag för sambon att vi väl kunde åka på en utflykt söderöver, bara för att göra NÅGOT!
Och om solen kom fram så kunde vi ju SOLA!
Nä, sambon ville inte åka på utflykt.
Jag duschade och VIPS hade det spruckit upp och jag kollade med kussen i Björkis...
Svaret blev SOL!

Vi drog järnet till Björkis och så kollade jag med min bästis och lilla Sunshine om inte dom ville komma och göra en liten "utflykt" till Björkis också?
Jo, det ville dom apselut!
Så idag har jag motionerat, SOLAT, umgåtts med Nybyggarna, min bästis och gosat med min favvobebis.
Kan man FÅ en bättre dag undrar jag?
Nä, knappast.
Ja, kom hem och kände att DET HÄR, behövde jag!
Jag klarar faktiskt inte av att vara inne längre.
Jag blir ett djur i bur!
Jag blir knäpp.

Å vad gäller solbrännan, sa min käre sambo sa förut:
"Du borde ha ljusa kläder oftare, du blir så brun i det, du ÄR SVART, du brunare än Åsa det vet du va?"
(Åsa = Nybyggarkusinen)
Och jag sa:
Jag har varit BRUNARE än henne HELA SOMMAREN!
(Fniss)
Fast NU...
Har hon å andra sidan köpt någon djäkla KAROTEN-NIVEA-SOLKRÄM, så om några dagar...
Då vet i fan alltså.
Jag måste nog köpa SAMMA solkräm
Och så var jag naturligtvis tvungen att skicka ett sms till kusinen för att berätta vad sambon sagt.
Svaret blev:
"Ingen kommentar!"
Med en smileygubbe, men den tror jag hade HORN i pannan faktiskt
(Förlåt kära kusin, jag vet att du läser detta och jag var bara tvungen, rub it in, rub it in)
Nu har jag käkat, fikat, dags för dusch.
Jag återkommer.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Himmel vad mycket Du hann med idag.



Jag har avverkat 2 resor med bussen.Handlat,vattnat, mockat, kelat med katten hos X.et,kelat med Lill-Katten hos Yngve, gjort ren den lådan, gick ut i regn kom hem i sol.Hann att äta lite emellanåt,åt inte Du något ?Kanske rårivna morötter, blir man också brun av

Nu som först har jag tid att sitta här och läsa mina bloggar, kanske skriva lite i min också.Vad duktiga vi är, hinner vi med oss själva ?

2010-08-04 @ 20:16:10
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag tror DU hann med mer än mig ändå faktiskt idag, och jo...

Tänk jag åt faktiskt en råriven morot till kvällsmaten, jag ligger ju i "solfejd" med en av mina kusiner ;D

Och jag kan väl säga såhär, jag hinner nog med mig själv ganska bra.

Jag har haft ett år av en omvälvade händelse så jag har fått lagt om mitt tempo rejält, från 190 till 0 typ.

Så nu känns det skönt att vara uppe på 65% igen iallafall, helst skulle jag vilja vara tillbaka på 190, men det lär väl vara omöjligt för alltid! Kramkram

2010-08-04 @ 22:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0