Doktorn...

Idag var det mega-trögt att ta sig upp ur sängen.

Jag kom isäng sent igår efter släktfesten och när klockan ringde imorse var jag halvdöd.
Och blev försenad, så jag såg ingen annan utväg än att cykla till läkaren.
Ut med cykeln och det var luft-torrt i båda däcken, dom var platta som plankor.
Jag har ju bara cyklat 4 ggr det senaste året så jag förstår ju om cykeln tappat all luft.
Över till macken och pumpade och sedan iväg.

Och så kom jag på VARFÖR jag inte kan cykla...
Jag får ju ont i nacken av att sitta, och när man cyklar så sitter man ju på en stenhård sadel.
Iallafall så är ju min sadel stenhård.
Och DÅ får jag ju ont.
Jag ska se vad en ny sadel kostar, en supermjuk, det måste ju finnas...?
Så kan jag kanske börja cykla mer.

Iallafall, jag drog iväg till läkaren och när jag kom dit och skulle låsa cykeln...
Då hade jag tagit med FEL nyckelknippa och kunde inte låsa upp låset och låsa cykeln.
Jag fick gå på baksidan av Korpen och trycka in cykeln i ett buskage!
In till läkaren och där...
Var jag i EN TIMME!
Nu var det ju en formalitet att jag bara skulle gå dit och få en sjukskrivning på att jag kan börja jobba 25%.
Men läkaren och jag, det var en ny läkare för Dr Martin är ju på semester igen...
Vi hade ett SÅ BRA samtal och jag fick SÅ MÅNGA värdefulla tips så det var inte klokt!
Jag frågade bla om det där med lågtrycket och nervsmärtan också och hon...
Kunde bara bekräfta att lågtryck påverkar!

Fast, sa hon till mig, skulle du fråga en professor så skulle du få svaret att "Så är det inte", för det är inte vetenskapligt bevisat!

Men...
Som läkare träffar jag så många människor som får migrän, reumatiker och folk med fibromyalgi, nervsmärtor som du har, som får det ETTER VÄRRE och mycket mer värk vid lågtryck.
Plus folk med skador som läker eller folk som har gamla skador.
Jag...
Kände att YTTERLIGARE en polett trillade ner och då vet jag hur jag ska hantera detta ännu mer. Pusslet läggs i Whiplashland!
Så jag hade inte helt fel alltså när jag började spekulera.

Vi avhandlade en hel del och hon var underbar och en mycket VIS läkare.
Ut kom jag med en sjukskrivning och i väntrummet...
Satt det MÅNGA människor, minst sagt.
Jag antar att min läkare var EXTREMT försenad pga mig.
För hon var nämligen också den enda läkaren i den korridoren.
Ja, ja, jag cyklade till jobbet, det regnade, och kopierade sjukskrivningen och gav till min chefs assistent.
Då upptäcker hon att läkaren missat att kryssa i en ruta.
Jag fick cykla tillbaka till VC och knackade på till läkaren igen, fick nya papper tillbaka till jobbet och sen ÄNTLIGEN HEM!
Jag var pissblöt!

Nu har jag varvat ner lite, käkat en halv macka till lunch och sonen och jag ska gå ner och kolla Medeltidsmarknaden.
Bara för att göra NÅT denna halvregniga dag.
Och sedan återkommer jag med en rapport från festen igår...
Då ägnade vi oss bla åt denna aktivitet:



För i släkten Larsson-CORLEONE...
Där är det STENHÅRDA TAG!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0