Att koppla in en stereo...

Att koppla in en liten stereo åt min mor...
Det är en BAGGIS!
Men min mor som tror att jag fortfarande är TRE ÅR och helt bakom flötet...
Då blir det ett ifrågasättande.

Så kom jag ner och skulle sätta ihop hennes lilla julklapp, microstereon.
Men min mor protesterade direkt!
"Va?
Ska DU sätta upp den här, det skulle ju Denny göra!!!"
Mamma, du jag tror nog att jag kan sätta i en antennsladd, koppla i två högtalare och sätt i kontakten i väggen.
DET blir nog inga större problem...
"Jamen nu har HAN ju sagt att han ska göra det, och då är det väl kanske BÄST att HAN gör det!"
Mamma, du jag har inget förståndshandikapp faktiskt, jag TROR att jag fixar det.
(You think??????)

Ja, där stod jag och svängde ihop allt på mindre än EN MINUT!!!!!
Men morsan hon var inte övertygad förrens hon hörde att DEN VERKLIGEN LÄT!
Min gud.

Då kom vi till NÄSTA diskussion.
VAR ska stereon stå?
Jag tyckte att den skulle stå i hennes matrum, på en vagn som det ändå står en massa onödigt skräp på.
Motiveringen var:
För att LJUDET når ut bättre i hela lägenheten för dig!
Ett gott argument om jag fick tycka själv.

Men mamma...
Ville ha den i "gröna rummet" på en bokhylla som faller ihop vilken sekund som helst.
Själva bokhyllan och nästan alla hyllplanen lutar åt alla håll o kanter.
Jag sa NAEJ!!!
Inte fan går vi och köper dig en stereo som hela bokhyllan kan krossa när som helst.
Då kunde vi lika gärna slängt pengarna i SJÖN!
Jaha, jag DÅ skulle mamma ha stereon i "kuvösen"!
What????
Och för alla som inte vet vad KUVÖSEN är för rum...
Så är det MITT gamla barnrum som är 1 X 2.5 meter.
Vad ska du ha stereon DÄR för, då har du ju ingen nytta av den ALLS.
Det blir ju som en liten BURK, ljudet kommer ju inte ut.

Men mamma envisades, vi satte upp den där och jag satte på musik.
Musiken gick rätt ut mot ytterväggen och...
Dog i det lilla rummet.

Då lade jag in mitt veto och började förhandla som den värsta Jan Eliasson.
Sa att nu fick hon nog skippa lite onödiga prydnadsföremål om hon skulle kunna njuta av sin musik.
Tillslut...
Gav hon med sig för att TESTA iallafall och jag fick RÄTT.
Även om det inte blev SÅ FINT på den där vagnen då.
Då la diplomat-Madde av.
Och det mer välkända:
Men va faaan mamma!!!
Kom ut ur min mun.

Fast slutet gott, allting gott!
Hon behöver bara några dagar på sig att vänja sig vid att finprylarna är borta.
OCH...
Vi hör här uppe, att mamma redan spelar där nere nu.
Fast nä, det hade nog varit bättre att ha den inne i kuvösen istället



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0