Badda med alkohol och på med tandkräm, en bra läkkombination!

Börjar dagen med...
Det vanliga.
Men jag är klar.
Imorgon ska sambon städa, så jag ligger lågt.

Jag är ganska glad idag för...
Jag hade en finne under näsan som sakta, sakta växt under några dagar.
En helt vanlig finne.
Men den har inte växt så där så att det blivit en "gul grej" utåt, utan den har växt innåt.
Och NI som haft såna finnar i sitt liv VET ju hur LATTJO LAJBANS såna finnar är.
Dom är väldigt INTE lattjolajbans!
Igår tänkte jag att jag måste försöka klämma ut den.
Och fy för i helvete vad ont det gjorde.
Så ont så det var inte klokt!
Det måste vara det apselut ondaste stället på hela kroppen, ligger alla nerver samlade DÄR undrar jag?
Det måste vara där och fingertopparna som är VÄRST!

Men jag klämde och klämde för kung och fosterland och tillslut kom det bara blod!
Baddade med alkohol och på med tandkräm, en riktigt BRA LÄKKOMBINATION.
Och var helt bedövad under näsan i flera timmar.
Idag...
Är jag då glad för att den har faktiskt lagt sig.
En röd, lite mindre prick är kvar.
Men det värsta är över

Och appropå NERVER.
Jag har ju min lilla fina nervskada, min lille Cornelis.
SOM jag visserligen tänker mindre och mindre på.
Följdaktligen har jag mindre och mindre ONT.
Förutom där runt pms/mens, men nu, vardagligdags, jag MÄRKER den knappt.
Och det är jag SÅ TACKSAM FÖR!!!!!
Jag är inte lika BITTER på den där radiobilen!

Nu håller jag då på och läser en bok om SJÄLVSKADEBETEENDE.
Och innan jag hade den här skadan så har jag faktiskt inte tänkt på hur LÄTT det är att få en nervskada pga av olycka eller genom att åsamka sig det!
Jag har liksom aldrig TÄNKT på ONDA NERVER i kroppen överhuvudtaget.
Det är jättelätt att skada sig "for life" och få "en liten löjlig" nervskada.

När jag nu läser den här boken så handlar det BÅDE om små och stora nervskador.
Det handlar om allt från grova självmordsförsök med fordon inblandade, att skära sig i halsen, skära av sig vadmuskel till att "bara" skära sig lite, i armar, ben och fingrar.
Och resultaten kan vara förödande av "dom små" skadorna också.
Det finns folk man får följa som först har dom SVÅRA DEMONERNA och skadar sig, sen tillslut får hjälp, och sen måste leva med att man från början faktiskt var FYSISKT FRISKA men psykiskt dåliga, sen blir PSYKISKT friska men får leva med osynliga, ONDA handikapp resten av livet.
Det är MYCKET intressant och jag lär mig massor.
Vi består av väldigt , väldigt mycket nerver.
Det var INGET jag tänkte på innan Skara sommarland kan jag säga.
TROTS mitt yrkesval dom senatse 10 åren.
Hm.
Ja, men man lär så länge man lever, alltid bra!

Annars så läste ögnade jag igenom ett reklamblad från Exper... "en affär" här nyss...

Don hade kampanjer på MOBILTELEFONER och texten under en NOKI... "en telefon" så stod det att läsa i sluttexten:
"... du har möjlighet att ladda ner appar som (och det är NU det blir intressant) LÖSER JUST DINA VARDAGSBEKYMMER"
Slut citat.

VA????
FINNS det en SÅN MOBIL?
Som "LÖSER JUST MINA VARDAGSBEKYMMER"!!!!?
Isåfall MÅSTE jag ha en sådan mobil.

Den kommer alltså ta hand om TEX alla morgonbestyr här hos mig.
Få upp sonen till skolan och ALLT som hör till det, bädda sängar, ta hand om tvätt, plocka in i diskmaskinen, ta hand om sopor, dammsuga, plocka, plocka, plocka, plocka...?
Herregud, guds gåva till MIG med andra ord.
En mobil som "löser just alla mina vardagsbekymmer".
BARA NÅGRA APPAR iväg.
Fantastiskt.
Jag ska nog till Exper... "den DÄR affären" och köpa en sån.

Hoppas den lever upp TILL ALLA MINA FÖRVÄNTNINGAR.
Tänk så GLAD jag kommer bli då.



Mmm, det gör den säkert ...
Nu ska jag hoppa i duschen.


Kommentarer
Postat av: Morbror Frasse

Tjena Madde

Ser at din PC har tjocknat til og at du lurer på å kjøpe en ny.Har du tenkt på å kjøpe og installere en ekstern hardisk for å avlaste den du nå har? Du får en sån på f.eks. Claes Ohlsson før en 4-500 kr og så kan du føra øver alle bilder osv dit og derved kommer din nåværende PC antagligen å fungere bedre igjen . Jeg har en på 500Gb som ansluts til USB-kontakten og fungerer meget bra. Så kjøper du en iPad eller lignende surfbrett eller en liten PC med bra kapacitet som du lett kan ta med dig. Jeg har kjøpt en 12 tum som er topp. Bara et godt råd fra Frasse.

2010-12-03 @ 11:54:20
Postat av: Bloggaren Herself

HEJ Morbror!

Det blev en ny dator ändå!

Den jag har är sex år gammal, fast "J" ska få den om Denny kan fixa till den efter att han lagt över allt viktigt.

Fläkten el motorn håller på att ge upp, så vi får väl se!

TACK för goda råd, dom behövs alltid :D KRAM

2010-12-03 @ 14:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0