Det har varit jag och Petra idag!

Hallihallå...

Idag har jag jobbat, sitter just nu och väntar på nyheterna.
Det brinner visst i gamla minkfarmen.

Annars så kan jag säga:
Det har varit jag och Petra idag!
Petra som i September-Petra.
När jag gick till jobbet startade mp3:n med "Kärlekens tunga".
Och jag fick RYSNINGAR.
Ja, håret reste sig i nacken när jag hörde låten rulla upp.
Jisses, hon gör den så bra att Plura måste fått superduperrysningar vid hennes framträdande i "Så mycket bättre".
Jag tyckte den var bra när jag hörde den på tv, men när man hörde den i studioinspelning då var det nästan magiskt.
Jag körde den på REPEAT hela vägen till jobbet.
Sjukt, sånt gör mig galen när SONEN gör det, men jag kunde inte låta bli idag.

När jag skulle gå hem startade jag upp med "Mikrofonkåt"...
Fick en djävla tempo, kunde INTE SLUTA LYSSNA...
Och körde den på repeat hela hemvägen.
Så jag har haft personligt disco med Petra i min luva till & från jobbet idag.

Under handel på Willys så såg jag sen...



Och det lustiga är...
Att jag bara för några veckor sedan ju städade mitt arbetsrum, och längst in där har jag sparat dom bästa av mina Lp-skivor.
Alltså dom som var i BÄST skick, efter min ungdom när man spelade sönder det mesta
Och då hittade jag bla gamla Eurythmicsskivor.

Sörjde lite att jag inte har någon skivspelare längre, och inte kan spela dom.
Tänkte att jag kanske kan se om jag kan hitta en samlingscd med deras bästa låtar vid tillfälle.
Så har jag helt glömt bort det där.
Men så går jag där på Willys, på vägen till kassan står ett ställ med cd-skivor.
Och vad ser jag där???
Jo, en samlingscd med Eurythmics!!!
Ja, det var bara att plocka ner i korgen.
Så GLAD man blir då.
Fynd!

Vid små korta, lugna stunder på jobbet idag, har jag stickat.
Köpte en jättefint, OJÄMT, mörklila/svart garn för ett tag sedan.
Jag har försökt virka i det, men det blir inge bra.
Idag tänkte jag att jag tar med mig garn och stickor och kör en smalare halsduk i bara RÄTSTICKNING.
Det enklaste som finns, men fin effekt i det här garnet.
Halsduken blir liksom lite "shabby chic".



Och så tänkte jag att rätstickning TAR nog inte så mycket på nacken.
För...
Då kan jag liksom klämma fast vänsterstickan "mellan låren" och knappt röra vä-arm.
Tänkte att då blir det inte så mycket påfrestning på nacken.
Men TJI fick jag.
Ni ser, jag har inte hunnit sticka mycket idag...
Men nacken är HELT KAPUTT!

Jag tror att det måste vara PEKFINGRETS lilla VALS under stickningen som gör att stickning inte funkar så bra för nacken.
För jag har KNAPPT rört armen.
Men, men, jag kan ju virka timme ut och timme in utan konsekvens för nacken, jag får vara TACKSAM för det.
Och det är jag.
Men jag skulle vilja sticka OCKSÅ.
Fast jag ger det något år till av läking, så kanske det också funkar!
Jag ska småsticka IBLAND på det jag har startat upp nu, denna och den röda som jag började på i oktober...
Sen blir det inge mer på ett tag.
Jag virkar.

När jag kom hem här fick jag se att VÅRKATALOGEN från HM kommit.
Jag har bara snabbläddrat i den men kan redan INNAN lusläsning konstatera:
FY FAN...
Va mycket snyggt!
Behöver jag MER KLÄDER?
Nä, knappast.
Har jag RÅD med så mycket kläder som jag VILL KÖPA?
Njaä.
Men den viktigaste frågan är ändå:

HAR JAG PLATS MED NYA KLÄDER????

Nä, det ska GUDARNA VETA att jag inte har!!!!
Det är proppfullt Überalles!

Men det finns ingen råd, jag kastar ut sambon ur HANS garderob, sonen HELT ur hans (där tar jag redan upp halva med mina hundrafemtielva jackor) och så får väl dom ha sitt på vinden eller i källaren.
Typ...
För jag behöver MER PLATS för MER kläder...
Som jag verkligen, verkligen bara MÅSTE KÖPA.
Med betoningen på måste!




Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Vilka problem vi flickor har när det gäller kläder,jag spar och spar, halva klädkammaren är halvfull med sånt jag inte får plats i.Nytt, vill ha nytt.Vänta Du tills vårsolen tittar fram då kommer köplustan.Klart Du ska ha nya kläder.Det är ju nytt år snart.

2010-12-29 @ 19:20:49
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha, ha, TACK snälla du för det lilla inlägget!

Det var precis vad jag behövde se, SÅKLART ska jag ha nya vårkläder...

Det MÅSTE man ju ha, nytt, nytt, nytt, så man blir vårsnygg :D Kram

2010-12-29 @ 19:45:47
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0