Flingsnask!

Idag är det städdag och jobbdag!
Jag har gjort "undanplockandet" och nu tar jag en bloggpaus innan dammsugningen.

Förutom mig, så har vi en annan liten gottegris här i familjen.
Han heter Leo, är 1½ år och väldigt hårig.
Igår...



"Okej, HALLÅ, ser du mig, jag är här nere på golvet, jag är snasksugen, lite FLINGOR TACK!!!!!!"



Idag klockan 08.00...



"Jaha, du ska äta frukost nu, kan man tänka sig att jag skulle kunna få lite frulle jag också???"



Och så börjar han faktiskt ställa sig som en hund med tassarna mot ens ben och tigger.

Han får till och med så mycket flingsnask så han börjar bli rund som en BOLL.
Som sonen sa till sin kompis i helgen:
"Kolla, han börjar bli en liten tjockis, sött va?"
Och jag har sagt att vi får nog "go easy on the flingor" för jag vet inte hur man bantar en kanin!
Eller om "MÄNNISKOFLINGOR" ens är så nyttigt för kaninhälsan.
Han kanske får igenkorkade artärer eller kanindiabetes?
Hu, hemska tanke.
Fast vi tycker alla, till och med morsan, att det är så himla GULLIGT och CHARMIGT när man kommer ut i köket, ställer sig vid diskbänken och Leo kommer som om han vore utskjuten ur en kanon...
Och vill ha flingsnask!
"Feeeed me, feed me!!!"
Ja, det var sonen som intrducerade Leo för flingor, och nu är han fast i flingsnask-träsket.
Jag förstår PRECIS hur han känner sig.

Nu ska jag dammsuga, JIPPIE (not), men jag sätter på GLADMUSIK så går det nog bra.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0