Keep your friends close....

Hemma hos oss...
Då gäller följande regler:

ANDRAS godis, det är min EGENDOM också.
Men MITT godis...
Det är BARA MIN EGENDOM!

Ja, det väl rätt konstiga regler, men det är regler huggna i sten, huggna på stenåldern och det är regler som BÖR följas.
Annars kan det bli "liv i luckan"!
Mest MIN lucka.

Igår satt jag ju här och gjorde "det jag gjorde" igårkvälls.
I vårat skåp över kylen ligger en chokladask, en ask jag fått av Chifen i julklapp.
Och jag sa till sambon och sonen när jag kom hem med den:
DEN HÄR chokladkartongen ska sparas till JULAFTON!
Må guds vrede drabba den som ens rör PLASTEN på chokladkartongen!
Ingen har rört den.
Inte jag heller.

Men igår...
Då kände jag när jag satt här att jag allt var lite sugen på något CHOKLADAKTIGT!
Och ju mer jag tänkte på det, så började jag nästan hör hur chokladkartongen TALADE till mig därutifrån köksskåpet.
"Kom, kom, bara en liten bit kan du ta, kom, kom, välkommen ut i köket och in i CHOKLADKARTONGEN, öppna mig, öppna mig!!"
Tillslut var rösten så övermäktig att jag bara VAR TVUNGEN...
Att göra chokladen till viljes!
Ja, vad GÖR man, chokladen VILLE JU bli öppnad.
Trots att jag skulle spara den till jul!

Så jag bröt plasten och åt några bitar på ÖVRE planet.
Lite senare tog jag även nån bit från UNDRE planet också.

Och så skulle jag gå och lägga mig.
Då kom den GIRIGA GODISGRISEN fram i mig.
Det finns väl ingenting som gör mig så girig som GODIS.
Eller ger mig superhjälte hörsel (fråga sambon).
Eller lockar fram GODISGRIS-BLODHUNDEN i mig (fråga morsan).
Så när den giriga godisgrisen dök upp då...



Gjorde jag en liten lapp...



Och satte den på chokladkartongen som jag ställt i kylen.
Och GUD NÅDE den som rör MIN chokladkartong...
Då blir det inte kul alltså!

Hade det varit någon annans chokladkartong...
Jag då hade JAG mumsat i mig för glatta livet.
Snattat, och inte haft dåligt samvete överhuvudtaget!
Ja, när det gäller godis...
Då finns det regler för ALLA ANDRA, men inte för GODISGRISEN.
Dessutom har jag preppat RANDOM chokladpraliner med råttgift, så får sambon nu för sig att han ska sno nå´t...
Då kan det sluta illa.
Det är just därför jag lagt till DÖSKALLEN på lappen.
Rör man mitt godis, går man inte säker!
Bara så ni vet

Keep your friends close, but your candy EVEN CLOSER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0