Julaftonsklädpanik & God Jul!

Problemet med att ha en garderob liten som en SKOKARTONG...
Men fullproppad med SNYGGA KLÄDER...
Det är...
Att man kan upptäcka saker som ställer till det.

Jag skulle ju ha min nyinköpta BLÅMESKLÄNNING.
Så behövde jag en liten gullig kofta till den.
Jag in i garderoben och började leta.
Jaha, där hängde en blommig klänning...
Oj och en prickig, och en kinainspirerad och...
Ja, MASSOR med snygga kläder som helt plötsligt kändes mycket mer lockande än BLÅMESKLÄNNING!

Vad är det för FEL på mig!
Alla som känner mig vet:
DETTA INTRÄFFAR alltid.
ALLTID när jag har hela min OUTFIT för fest klar...
Då har jag helt plötsligt så mycket jag kanske HELLRE vill ha, än det jag bestämt mig för!
Eller så har jag INGET jag vill ha.

Nu utbröt KLÄDPANIK!
VAD SKA JAG HA PÅ MIG??????



Försökte tänka:
NEJ, du ska BARA ha en KOFTA!

Fast fram åkte klänningar och jag började prova.
Och så försökte jag få RÅD från son och sambo.
Sonen sa bara:
NEJ!
NEJ!
NEJ!
NEJ!
NEJ!
Till allt jag tog på mig.
Då fick jag ännu mer panik.
Så nu har jag provat och provat och provat...
I en ½ timme, kanske 45minuter.
Kom till sist fram till...



Att den kinainspirerade klänningen blir bäst!
Ja, så var den hysteriska julaftonsklädpaniken kvävd.
Nu ska jag INTE gå in i min garderob någe mer, för då kanske jag hittar någe annat snyggt som jag kan ha på mig.
Kanske jag ska ha kjol istället?
Hm...

Sonen är för övrigt helt hysterisk han också!
Klockan kan inte närma sig 13.00 fort nog.
Tiden sniglar sig fram och han sjunger ELVIS "Hound dog".
På högsta röstvolym!
Jag får musikpanik också.
Men...
Det är ju julafton så jag får stå ut.

Nu...
Ska jag hoppa i duschen och förhoppningsvis klä på mig det jag valde ut förut.

Kära läsare.
Hoppas ni alla får en underbar julafton med nära och kära.
Nu ska jag snart träffa en del av mina nära och kära, inte alla, men dom som jag inte träffar får en stor KOSMISK JULKRAM!
Vi ses imorgon.



Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund





GOD JUL till Dig också.



Klänningen är jättefin.

2010-12-24 @ 21:39:39
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

God Jul Och tack!

Ja, jag trivdes i min klänning :D

Kram

2010-12-25 @ 13:22:59
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tittar du på Tinas nyårsmatprogram?

Snygg klänning hon har! ;-))

2010-12-27 @ 20:26:55
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ha, ha, ha...

Gud så roligt!!!

Jag kastade mig in på 4:an nu.

Ja, hon har visst den där berömda BLÅMESKLÄNNINGEN minsann!!!

Bra smak Tina har, jag kanske kör den på nyårsafton istället då ;D Kram

2010-12-27 @ 20:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0