Julaftonsmorgon...

Julaftonsmorgon...



Snön lyser vit på taken, endast Tomt...
Madde är vaken!
Alla andra sover.
Granen är tänd.
Julstjärnor och adventsstakar lyser.
Jag njuter av en ensam frukost och en kopp kardemummakaffe.
Sista avsnittet av julkalendern har precis rullat på tv´n.

Egentligen skulle jag bakat mitt vörtbröd, men det får jag lägga ner.
Nacken brinner tyvärr fortfarande, så jag får gå till affären och hoppas på att det finns något vörtbröd kvar.
Annars...
Får släkten klara sig utan denna jul.
Inte mycket att göra åt.
Hade dock varit mysigt att ställa sig och baka nu, det hör liksom till.
Och att göra i bakmaskinen det går nog inte.
Jag har ju inget färdigt recept, då måste jag exprimentera och det har jag inte tid till.
Det brukar ju ta "några bröd" innan man träffar rätt.
Så Ica...
Here I come.

Nu ska jag ägna lite tid åt GT.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0