Mössfan är i hamn...

Mössfan är i hamn.
Tog ju bara EX antal försök.
Men nu är den klar, och hur svårt kan det vara?
Svårt.
Fast som jag har skrivit förut, ju enklare mönster ibland, desto svårare.
Nu hade jag ju iofs inget mönster så det krävdes ju en del försök, men nu är det klart.
Och så har jag två nya mönster.
En Coneheadmysse och en snyggare Virkverkmysse.
Resultat:
(bortse nu ifrån att det kanske inte är det snyggaste garnet...)



På mig...



Oj så NÖJD man kan vara då!
På sonen...



Och när jag tog dom här korten så höll jag på att skratta ihjäl mig.

Han spelade nämligen upp HELA reklamfilmen med "Judith & Judith" (kan det vara COMHEM?) och körde hela reportoaren från "Hon är en hemmakär köttbonde", "Havet é djupt", "Jag är döden, åh vem é han då" till slut , och jag lyckades fånga hans uttryck.
Bilden precis här nedanför är just "Hemmakär köttbonde"







Ja, mössan blev klar, och jag är nöjd.
En bra modell som passar dom flesta.
Fast...
Ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag att STICKADE MÖSSOR blir mycket bättre än virkade.
Nu orkar inte jag skriva en rad till, jag ska på huvudet isäng.
Imorgon är det jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0