Bingo-bingo-bingo-bingo-bingo-bingo-bingo...

Goder morgon!
Här är man ledbruten som få.

Men inte är det jobbet eller städandets fel, ack nej....
Det är sömnen.
Jag gick och la mig glad som en lax igår, efter NIO DAGAR utan värk.
Nio dagar, det är bra det.
Men inatt...
Då har fröken Österholm legat i framåtstupa sidoläge.
Med halsen, nacken, vänd åt motsatt håll.
DET...
Gör inte underverk för nacken.
Snarare DUNDERVÄRK!!!!!
Men jag överlever.
Fast jag känner mig ledbruten.
Nog från klagomuren, men jag återkommer nog till klagomuren lite senare.

Igår jobbade jag och jag och Chifen så på tv.
Jag såg, på uppmuntran av Chifen, "BONDE SÖKER FRU".
Tredje programmet jag sett i denna serien och igår så satt jag och vred mig som en liten KÅLMASK när vi såg på programmet.
Jag klarar bara inte av det, det är ju så pinsamt så jag smäller av.
Tjejbonden som skulle gå på date och där kommer killen i kavaj, skjorta och snygg jeans.
Och tjejbonden kom i GUL T-SHIRT och orangea shorts!
Hjälp, tänkte jag och vred mig ännu mer i fåtöljen.
Och när en av bönderna blev ratad av alla sina brudar, fast EN som han hade tänkt rösta ut, ändå ville ha en chans, då sa jag till Chifen:
"Nä, nu pallar jag inte mer, jag kommer behöva gå i terapi efter att ha sett det här programmet."
No more "Bonde söker fru" för min del iallafall.

Och eftersom vi satt och häckade framför tv´n igår, sysselsatte jag naturligtvis händerna.
Nytt rekord, 1 tim 38 min!








Och jag hann även med...





Men färgen blir för GLAD i bilderna ovan, färgen är som på bilden nedan, när jag inte använde blixt.
Den är mörkcerise, inte neonrosa....



Så det blev gårdagens skörd.
Nu är jag fördig med dom mössorna för ett tag, nu sitter mönstret

Åter till klagomuren...

Så satt jag här i soffan för en stund sedan, och så ringde telefonen.
Det var min chef.
Och det gällde våran PROCENT och schema för nästa år.
Och jag FÖRSTOD informationen i samtalet MEN...
Jag förstår inte vad KONSEKVENSEN BLIR av informationen.

Jag har liksom slagit ifrån mig detta med att vi får andra avtal vad gäller lön och dylikt efter nyåret, när vi går över på annat avtal.
Jag har ju varit så uppe i min "sjukdom" så jag har inte orkat bry mig så jättemycket.
Det är nästan så att jag kört metoden "Bingo-bingo-bingo-bingo-bingo-bingo-bingo..."
Det är ju inte så CLEVER direkt.
Men NU är jag frisk, och nu konfronteras man då med verkligheten för det smyger ju sakta på en ju närmare nyåret kommer.
Och jag...
Fattar inte riktigt HUR min lönesituation kommer att se ut framöver!!!!
Jag önskar att jag var en siffermännska som bara SÅDÄR kunde sätta mig och räkna ut vad jag får, PÅ ETT UNGEFÄR, i lönekuvertet i framtiden.
Men jag är för kass på sådant.

Så konsekvensen av DET blir att jag stoppar huvudet i sanden IGEN och väntar och ser vad resultatet blir när lönespecarna ramlar in.

Fast det blir att man får en liten orolig fjäril i magen som fladdrar runt och ger en lite bitter smak i munnen.
Jag vet att jag behåller min procent, jag vet att jag och mina arbetskamrater kommer jobba exakt lika mycket...
Men HUR är det möjligt om dom får behålla SINA PROCENT OCKSÅ, för det får dom.
Om vi ska jobba lika mycket framöver...?
För jag har ju en mindre procentgrad än mina arbetskamrater, vilket jag valde FÖRUT, men inte nu.
Vi skulle ju dela lika nu när det blir nytt schema.
JAG...
Fattar NOLL faktiskt.
Och jag måste nog nysta lite i det där ändå.
Det känns väldigt MYSKO!
Fjärlien fladdrar lite FÖR mycket faktiskt.
Nu ska jag börja min dag med en värmande dusch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0