Nu kan julen komma!

Nu kan julen komma!

Vi är helt klara här!
Eller nästan.
Men jag har ett julkolakok kvar, och så ska jag baka vörtbröd imorgonbitti...
Men annars...
Klar!

Värken igår, kom från MENS.
Den kom idag, så hormonerna är väl säkert nere på noll.
Det gjorde att jag la bort oron och det SURA varför jag skulle få värk just nu, på julen!
Men som alltid...
Jag har lärt mig, och eftersom jag sluppit pms och värk ända fram tills mensen kom...
Då är jag nöjd!
Går jag då tillbaka till det jag skrev häromdagen, att jag bara haft två värk dagar sen mensen SIST...
Då är jag fan-i-mig MER än nöjd!

Jag körde hårt här på morgonen.
Undanplock, tvätt, dammsugning och mitt i dammsugningen...
Tog jag en paus och hade i toning i håret.
Fortsatte dammsuga, sköljde håret, dammsög, dusch och sen iväg och handlade med morsan.
Det gick fort som fan, det var inte många som handlade.

Hem här och så satte jag på Bacchii Bröders julskiva, värmde saftglögg till mig och sonen och sen...
Klädde vi granen!



Sjöng och skrålade med...
Jag älskar Bacchii Bröders julskiva, den är både stämningsfull, julig, glad, bluesig och busig!



Sonen lade även sitt VETO och skulle ha med fotbollskort i granen.
Det blev Messi, Kaká och Ronaldino.
Gormitigubb-leksaker.
Super...
Speciellt!
 





Så blev granen klar och grisar, farmors julbock och tomten från Moster G på plats!



Tyvärr har LatMaja fotat med mobilen...
Det blir ju "sådär" kvalle.
Ja, men vi blev nöjda med granen och bestämde att vi skall ha ÄNNU MER PYNT till nästa år.
Mamma kom upp och blev avundsjuk.
Hon tyckte att hennes gran kändes lite...
Trist!
Nu sitter jag och virkar på den isblå halsduken.



Oj så fin den blir...
Vi ses om en stund igen.
P.s. Den där julblomman son sambon dränkte häromdagen är slängd och en ny inköpt.
Vuxenpoängen är återställd, piju D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0