Örat & "En stackars sjukpensionär"...

Örat...
Ja, örat-rapporten börjar med att DET KLIAR SOM FAN.
Hade i revaxör vid sänggåendet igår och har haft det i under natten.
Och gud så det kliar!
Jag riskerar att få käkskador för jag håller på och fixar med käkarna från sida till sida...
För att försöka bli kvitt obehaget i örat.
Jag riskerar peta hål på trumhinnan för jag petar med tops.
Jag riskerar få förlängd öronsnibb, för jag drar i den titt som tätt för att slippa obehaget.

Jag önskar att revaxör funkade så att man droppade i det i örat och sen skulle det sprakade och knakade och sen löstes proppen upp...
Men det gör det ju inte.
Jag ger detta några dagar, annars gör jag till Dr. Martin och så får väl HAN titta i örat isåfall.
För om det ska klia såhär förskräckligt...
Då blir jag galen.

Och NU blir jag elak!
GT...
Och dom OTROLIGA nyheterna som dom lyckades leverara idag!

Ansvarig journalist för nyheten:
"Reafynd slets ur händerna.
60-årig sjukpensionär fick gå tomhänt från Monster-rean"...
Fick mig att tänka:
Skämmes GT!

Och sen:
Har den"stackars" damen ringt in till tidningen och TIPSAT själv tidningen om "nyheten"?
Förmodligen, var min slutsats.
Möjligtvis hennes son också nämns i texten, men som kört fast i en snödriva...
Vilket man OCKSÅ kan läsa i den otroligt intressanta nyheten.
Jag säger bara HJÄLP!

Fanns det verkligen INTE en KO som rymt från någon ladugård istället?
Jag tror jag hellre läst om det faktiskt!

Här får man läsa om "den stackars sjukpensionerade damen" som gått och ställt sig utanför den berörda affären (Expert) REDAN klockan 08.00 på annandagen.
Det vara bara HON och en annan kille där då.
Men VIPS innan klockan slog 09.00.
Var det MASSOR med folk där!
Och när affären sedan öppnade så blev den "stackars damen" enligt tidningen BORTKNUFFAD och omsprungen.
Okej...
Intressant, eller inte!
Överdrift?
Mhm, förmodligen!

När man sen läser vidare så fick hon sedan iallafall tag i en tv-apparat men VE & FASA...
"Då var det någon som slet den ur händerna på mig!!!"

Hade detta varit JAG som hade varit "den stackars sjukpensionerdade damen" då...
Hade jag skrikit för full hals, om jag varit handikappat sjukpensionerad, och ställt till med ett djävla liv!
I affären!!!
Inför personal och tjuv!
Om man inte kan få apparaten tillbaka med VÅLD, ta till rösten och FULA ORD...
Det brukar hjälpa.

Men SEN försökte den "stackars damen" SJÄLV sno en tv från en dam som hade TRE apparater.
Men då...
Fick hon smäll på fingrarna av den kvinnan.
Helt RÄTT!
Hade nu den kvinnan roffat åt sig tre tv-apparater så var dom VÄL HENNES att betala i kassan?
(Fast VEM kan bära tre kartonger med tv-apparater?
Måste man inte ha djävligt långa armar då, typ längre armar än en orangutang?
Kan det vara en LÄTT överdrift av den "stackars damen" eller tidningen?
)

Att inte den "stackars damen" slog SIN TJYV på fingrarna?
Eller var hon för dålig för det kanske?
Troligtvis inte, hon hade ju tagit sig till affären!
Sen var tv-apparaterna slut.

SORG OCH ELÄNDE inträder.
Och butikspersonalen säger:
"Först till kvarn får först mala!"
Ja...
Och så har det väl ALLTID varit, skulle jag vilja fortsätta strö salt i såren!
Nä, men hade nu sonen hunnit fram och hjälpt henne i tid, hade han nu inte kört fast i en snödriva, så hade hon haft sin tv.
"Hur kan vassa armbågar gå före en 60-årig sjukpensionär som hon???"
Ja...
Min mamma är en 70-plussare, visserligen frisk som en nötkärna, men HON hade använt röstresurser om detta hänt henne.
Förmodligen ställt till ett litet helvete.
JAG OCKSÅ!
Inte fan ringer man till TIDNINGEN, som sen dessutom NAPPAR på den sk "nyheten"!

Ett TIPS till den "stackars damen":
Du, alla kedjor som säljer tv-apparater och dylikt har KAMPANJER ÅRET RUNT numera!!!!
Du behöver INTE koncentrera dig på mellandagsrean och sedan SÖRJA ett helt ÅR till nästa rea.
Kolla annonsbladen VARJE VECKA så får du se.
Tips till GT:
Snälla, skriv hellre om kossor som rymt, lamm som blir middagsmat eller minkar som ätit upp en tamkanin!
Det KAN bara inte vara en sådan nyhetstorka så ni måste skriva om tanter som inte fått en tv på mellandagsrean!!!!

Slut på min diss av "sjukpensionerad dam" och nyhetsstoffet i GT idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0